• defiant9
    #121
    "Mutasd kérlek, hogy francba írtál te a #107-ben a LiDAR-ra árat ????? !!!!!!! ??????"
    Konkrétan sehol, mert nem ismert a waymo által használ ár. Korábban sem volt az, egy cég messze legnagyobb ügyfele nagyon ritkán vásárol publikus listaáron.

    "Az első és EGYETLEN megerősített (valós) ár a LiDAR-hoz az amit a #108 óta írok"
    Csak te hiszed naivan hogy ez a valós ár. Egyébként itt más árat írsz mint később.

    "És te, mit is tettél, milyen alátámasztást hoztál légből kapott teóriáidhoz ? SEMMIT ! "
    Mi is lenne a teóriám? Idézd már be légyszi. Az egész ár hajcihőt azért tolod mert technika vonalon felsültél. Ár kapcsán soha nem írtam hogy a Lidar olcsó. Annál szükségszerűen olcsóbb amit te állítasz róla, viszont egy belső fejlesztés/gyártás esetén kontrollingos legyen a talpán aki megadja az egzakt bekerülési árat (ami egyébként a velodyne esetén sem egyezik meg a piaci árral).

    "Nesze vissza Nem annyi, 85.000 "
    Eleve csak ötödannyi találatod van. Másrészt ha valamire azt írják hogy 75.000 máshol meg azt hogy 85.000 akkor vajon miért nem a kisebb árral számoltál? Az hogy a tescoban valami 85 forint pl. közel sem jelenti az hogy a termelő is ennyiért adja el.

    "Tééényleg, már én vagyok a piacot nem ismerő? Nem én voltam aki hanyatt dobta magát a LiDAR árától, meg nem is annyi, meg blablabla rinya ... hanem te."
    Jól láthatóan neked nincs fogalmad az árképzési mechanizmusokról. Én semmitől nem dobtam hanyatt magam.

    "Egy szaros LiDAR egység magába többe van, mint a világ legjobb gyorsulású luxus széria közúti autója :D"
    És? Ez semmit nem mond el a technológiáról, ahogy arról sem hogy piacképes-e a termék.

    "Te, ha nem tudod mennyibe kerül, akkor mégis mit gondolsz, ki a fux fogja megvenni ?"
    Ki az a butuska aki azt hiszi hogy a waymo el akarja adni az autóit? Ja hogy te. Hát nem. A waymo egy nagy flottát akar létrehozni amin kereskedelmi szolgáltatást ad, ahogy az Apple(a jelenlegi ismertek alapján) meg az Uber is.

    "Hol vannak a technikai részletek? Nyalábok száma? Látószög? .... SEMMI !"
    Továbbra is kérdezem hogy akkor mi alapján is számoltad ki hogy alkalmatlan a rendszer. A paramétereket a fejlesztők ismerik és nem publikálják, akármennyit is vergődsz itt akkor sem fogod megtudni.

    "Úgy mellesleg, arányokat tekintve ez pont akkora, mint amit linkeltem, hogy a 64 helyett 16 nyalábbal csak 8.000 $-ért."
    Nálam már arányokat tekintve a 60e USD meg a 85e USD sem ugyanaz. A te közelítő szinteden lehet. Nincs jelentősége az alapkérdés szempontjából.

    "Egyrészt fillérre pontosak, lévén alátámasztva, linkekkel közlöm őket. És te ?"
    Én csak pislogok a kijelentéseden,. Tedd be légyszi akkor mégegyszer hogy mondjuk a waymo jelenleg mennyiért is szereli be az autójaiba a saját LIDAR-ját, és ezek hány csatornásak is. Köszi.

    "Mégis mit gondoltál, az általad leírt 90%-os olcsósítást, azt hogy oldották meg? Hát így, az általad is "életszerűtlen"-nek titulált 16-ossal."
    Az életszerűtlen hogy egy ilyen LIDAR-al odanák meg az autót. Ugye látod hogy a kereskedelmi termékük a honeycomb lidar -ból van az autó elején három darab. És ez ugye nem a felső fő LIDAR-juk. Ez így akár 112 csatorna is lehet(3*16 + 64), de nem ismerem a részletek, te pedig az egész számításodat 16 csatornával végezted el, aztán már belengetted a 8-at is. Látod ugye hogy hol csúsztatsz?

    "És mégse láttam tőled EGYETLEN SZÁMÍTÁST SE ! Még hasra sem, nemhogy linkekkel alátámasztva."
    Mit számolnék ki? A tecnológiai megoldás szemszögéből irreleváns az ára, én pedig erről vitáznék, csak ezen a téren már régesrég kifogytál az érvekből, és a gazdaságossági vonalon lovagolsz ami annyira komplex téma hogy a te láthatóan korlátos ismereteid számára ez megugorhatatlan. Egyébként a waymo pontos üzleti terve nekem is az lenne nem ez a foglalkozásom, az a különbség kettőnk közt hogy én ezt felismertem.

    "Ezt ugye viccnek szántad? Egy autó életciklusa 20+ év."
    Ismét csak tévedésben vagy, és ismét nagy mellénnyel adod elő a hülyeséget. Egy tipikus autó ami megy napi 1 órát a többiben meg parkol nagyon más szinten amortizálódik mint egy önvezető taxi ami akár napi 20 órát is képes menni + hétvégén és még nyaralni sem megy el. Ma egy NYC-i taxi átlagos kora is csak 3.3 év.

    "Na bakker, ez már tényleg a csúsztatások királya ... "
    Az éppen nem, mivel azt hivatott bemutatni hogy a "te butuska megközelítésedben" mi a gond. Ezek szerint sikeresen, mert rájöttél hogy más célt szolgáló eszközöket nem szerencsés arányosítani.

    "1. Lehet.
    2. Méregdrágán.
    3. Nem gazdaságosan.
    4. Ugyanúgy kell mellé a kamerarendszer, mert a LiDAR sz-r.
    5. Sőt felesleges megfelelő kamerarendszer mellett."

    1. Ez igaz, és ez a lényeg, végre akkor elismerted hogy a LIDAR képes ellátni azt a feladatot amire szánták, adatokat szolgáltat a 3D-s modellhez közel/közepes távolságva (nem, nem lát át a ködön sem 200 méterre nem hatékony, és a lámpa jelzését sem ismeri fel, ezek nem feladatai)
    2. Ez relatív, olyat tud amit más nem, innentől adott a kérdés hogy mihez képest, ahhoz képest ami nem tud távolság információkat szolgáltatni?
    3. Na erről végképp fogalmad sincs.
    4. Kamerát kell mellé tenni, csak ezen kamera feladata más, nem az hogy a frame-ek közti elmozdulásból kalkulálva 3D-s világot hozzon létre. Ebben ui. sok a hibalehetőség.
    5. Ez téves. Az hogy mi a megfelelő persze nehezen értelmezhető. Jelenleg a waymo-é a legfejeltebb önvezető platform, ha valaki kamrával csinál jobbat(éjjel-nappal, bármikor) akkor valszeg igazad van.

    "Visszakérdeznék ... és került már LiDAR-os autonom (L2, L3 vagy L4) autó értékesítésre ? NEM."
    A visszakérdezés a sunnyogás egy módja. Ahogy már írtam, nem végfelhasználók számára gyártják ezeket az autókat.

    "Vannak ilyen fejlesztések ... aztán majd szépen elzárják a pénzcsapokat, és szép sorjában elhalnak."
    Emléxel a Nokiára? Hiába volt drágább az Apple, mégis a Nokia halt el, az ár nem minden.

    "És csak a következő videókig kellett volna kitartanod az olvasással,"
    Azt mondtad ez a legrelevánsabb videó, ezért ezt néztem meg. Látható hogy a nappal a háttérben nem látja a táblát, ahogy kb. egy biciklist sem látna. Az hogy mutatsz más videón ahol mások a fényviszonyok az nem relevánsabb. Mellesleg a követekező videó egy éjszakai felvétel.

    "Ezt nevezem pofának öregem.
    Állítod 30 méterre nem lát el IR.
    Berakok videót ahol 2,5x annyi, 80 !!! méterről is KIVÁLÓAN látszik ember."
    Nézzük csak ki is a pofátlan.
    1. Belinklesz egy olcsó kamerát hogy az 30 méterre ellát.
    2. Megállapítom hogy ennek sok a 30 méter, és eleve up to 30 meters a hivatalos adatlapon, csak te nem azt nézted.
    3. Belinkelsz egy drágább kamerát ami már up to 70 méter mert több az infra led rajta, ráadásul ideális magas pozicióba tették ahol valóban van amit megmutat 70-ről, van amit meg 50-ről sem.
    Most akkor ki a pofátlan? Szerintem az aki menet közben(felsülések hatására) módosítgatja az álláspontját, vagyis te.

    Egyébként miért is nem a Tesla infra kamerás felvételélt tetted be? A tesla mérnőkei vajon miért 8 hagyományos kamerát szeretlek be amikor te innen az sg.hu-ról frankón megmondod hogy az infrát kellene tolni, az még ködön is átlát. Hülyék lennének? :)

    "Mármint ha véletlen a 16 sugár egyike eltalálja ? "
    Várom a linket amire alapozod hogy a waymo önvezető rendszere 16 csatornán dolgozik. Szalmabáb érvelés továbbra is amit művelsz.

    "Továbbra se tudtál egyetlen indokot se mondani, hogy miért nem elég az optika + radar + ultrahang ami a Tesla-ba van."
    Dehogynem, leírtam többet is. Elsősorban azért mert nehéz belőle felépíteni a 3D-s modell-t. Ezentúl gyenge/nagyon erős fényviszonyok mellett megnő a hibázás esélye az elégtelen bemenő képi információ miatt.

    "Egy parkoló autó, és ki is takarja az oldalról érkezőt ... csatt."
    Pongyola a szituáció leírásod, de az autó tetején lévő Lidar látja a távolról érkező autót, ez nagyon közelre nem lát, itt van a holttere, de ezt meg lefedik az autó elején/oldalán lévő lidar-ok.

    Az sem kizárt hogy a google vagy a többiek a jövőben átváltanak a kamerára. Az aki előszőr dob piacra működő önvezető platformra épülő flottát az letarolhatja azt a konkurencia előtt. Ezt nagyon jól megtanulták már ezek a tech óriások. Miközben a lidar alapú rendszer működik elkezdhetik a lassabb kamerás rendszer fejlesztését, nem kellene már annyi tesztautó sem, a lidar adta bizonyosság mellett lehet gyűjteni az adatokat.