-
#120
" A #107-ben jött először elő az ár, amit speciel én írtam."
Mutasd kérlek, hogy francba írtál te a #107-ben a LiDAR-ra árat ????? !!!!!!! ??????
"egy doboz amiben 30.000 $ van." ... az teherautóról leesett pénz te szerencsétlen agyrém. Te írtad, legalább tudnád mit hazudsz.
Ez azért már tényleg szánalmas, még egy hozzád hasonszőrű fórum trolltól is.
Az első és EGYETLEN megerősített (valós) ár a LiDAR-hoz az amit a #108 óta írok. (sőt még le is spóroltam 5.000 $ és csak 80.000-et írtam 85.000 helyett )
Természetesen linkkel és technikai leírással is alátámasztottam #110 -ben.
És te, mit is tettél, milyen alátámasztást hoztál légből kapott teóriáidhoz ? SEMMIT !
Mert nem ennyibe kerül állításod szerint, hanem olcsóbb, sőt valami 90%-al még olcsóbb valamiről is írtál valamihez képest ami azt se tudod mi és mihez képest ... Szánalomvölgy vagy, jó mély.
"Nem annyi. 75,000"
És idedob a szerencsétlen egy google keresést. Te, amúgy normális vagy?
Nesze vissza Nem annyi, 85.000
"Az hogy google nagyker méretben mennyiért adják az megintcsak nem publikus, csak neked nincs annyi piaci ismereted hogy erre rájöjj."
Tééényleg, már én vagyok a piacot nem ismerő? Nem én voltam aki hanyatt dobta magát a LiDAR árától, meg nem is annyi, meg blablabla rinya ... hanem te.
"Ahogy már írtam(felvilágosítottalak) a waymo egy ideje nem vásárol, insource-olta a fejlesztést/gyártást, valszeg félt a vendor lock-tól ileltve olcsóbban jön így ki."
Mennyivel? Így már olcsóbb egy 64-es LiDAR egység, mint egy maxi fullos Tesla 3 ? Mennyi, így már csak 70.000 $, vagy 65.000 $ ???
Viccesebbet mondok, egy übergiga Tesla Roadster-t ami 1,9 sec alatt van 100-on is megkapsz 50 pár ezer $-ért.
Ééééérted az árakat ?!?? Egy szaros LiDAR egység magába többe van, mint a világ legjobb gyorsulású luxus széria közúti autója :D
"Sehol, csak te vagy olyan naiv hogy azt hiszi hogy van ilyen. Ezek üzleti titkok. Ha komoly vevő vagy(és nem waymo konkurens) akkor aláírsz 1-2 titoktartásit majd megkapod a dokiskat és egy személyre szabott árat annak függvényében hogy mennyit rendelnél."
Te, ha nem tudod mennyibe kerül, akkor mégis mit gondolsz, ki a fux fogja megvenni ?
Vagy te úgy vásárolsz, hogy kérek két aranyórát ... ár nem izgat ?
"John Krafcik 2017-es nyilatkozata szerint a vállalatnak sikerült a csúcstechnológiás LiDAR szenzorok akkori ipari átlagnak számító 75 ezer dolláros darabonkénti árát mintegy 90 százalékkal csökkenteniük - ez 7500 dollár környéki árcédulának felel meg."
Hol vannak a technikai részletek? Nyalábok száma? Látószög? .... SEMMI !
Úgy mellesleg, arányokat tekintve ez pont akkora, mint amit linkeltem, hogy a 64 helyett 16 nyalábbal csak 8.000 $-ért.
Szóval, mivel varázslat ugyebár csak a mesékben létezik, ezért így hasraütésre is über biztos, hogy ők is pontosan ugyanezt csinálták.
Ezzel tehát megint adva lett a sz-rnak egy nagy pofon. Mosd le magadról, mielőtt rád szárad ...
"Egyrészt a számaid pontatlanok."
Egyrészt fillérre pontosak, lévén alátámasztva, linkekkel közlöm őket. És te ?
"Az áltlad hasznél 8/16 csatorna láthatóan életszerűtlen."
Általam? Én fejlesztem talán azt a sz-rt ? Ugyanmár !
Mégis mit gondoltál, az általad leírt 90%-os olcsósítást, azt hogy oldották meg? Hát így, az általad is "életszerűtlen"-nek titulált 16-ossal.
Vagy te tényleg ennyire buta vagy, hogy azt hitted a 90%-os olcsóság megy az eredeti 64 nyalábbal? Nem lehetsz ennyire h.lye .... ugye nem ?
"amit vitattam az hogy a te számaid hibásak."
És mégse láttam tőled EGYETLEN SZÁMÍTÁST SE ! Még hasra sem, nemhogy linkekkel alátámasztva.
Tudod erről az jut eszembe, amikor a szőke nő megkéri a férjét, hogy fessen ki.
Ipse nekiáll, nő meg folyamatosan ott liheg a fülébe, hogy ez nem jó, ne úgy, azt inkább úgy csináld ...
Mire a férj kezébe nyomja a pamacsot, és morogva távozik, hogy akkor csináld b+ te ha úgyis jobban tudod.
Szóval, csináld akkor te, ha jobban tudod? Nem, nem tudod ? Hát, elég szánalmas vagy (szőke nő színvonal)
"Ez az amit te nem végeztél el a Lidar esetén. Ha mondjuk képes 5(példa) autót is kiszolgálni az életciklusában akkor az egy autóra vetített fajlagos költsége kb. csak 20%."
Ezt ugye viccnek szántad? Egy autó életciklusa 20+ év. Már 10 év után a bele épített eszközök elavultnak mondhatók.
Mi a fuxot akarsz te kezdeni 5x20 = 100 év múlva egy ősi LiDAR egységgel ???
Kb azt amit ma egy 1920-as Ford T motorral : KIÁLLÍTOD MÚZEUMBAN
"Újabb csúsztásod, de valszeg ez nem szándékos, egyszerűen ilyen szűk látókörű a gondolkodásod.
A legdrágább modell X az 145e USD. Egy új Dacia Sandero kb 9000 USD EU-s adókulccsal. Tehát ez valójában 16x-os szorzó."
Na bakker, ez már tényleg a csúsztatások királya ...
Egy giga luxus Tesla SUV-ot hasonlítani a román szarderóhoz ... hát bakker, akkor miért nem már a Polski Fiat-hoz hasonlítod ?!??
Szerinted a kettő egy kategória ?!?? Komolyan ?
Nem mellesleg 74-95 ezer $, +6 az autopilot, szóval azt a 145 e$ kérlek támogasd alá némi linkkel ha tudod (áraim: tesla.com !! )
Vagy már megint csak a jó nagy hasadra ütöttél, hogy most mondasz valami eszméletlen nagyot ...
csak hát a hazug embert hamarabb utolérik, mint a sánta kutyát ...
Mert ahogy én írtam, a Model 3 és a Ford Mondeo ugyanúgy sedan, sőt a mondeo még csak nem is luxus kategória.
És mégis egy árban vannak.
De egy alja dácsiához hasonlítani egy önvezető luxus Tesla-t, hát bakker, azt hittem ennél nincs már lejjebb neked ... de van.
"Mellesleg egyetlenegy linket sem tettél be ami azt bizonyítaná hogy nem lehet lidar-t tartalmazó önvezető platformot létrehozni."
Hol írtam ilyen hülyeséget?
Lehet.
Méregdrágán.
Nem gazdaságosan.
Ugyanúgy kell mellé a kamerarendszer, mert a LiDAR sz-r.
Sőt felesleges megfelelő kamerarendszer mellett.
"Te viszont semmiféle magyarázattal nem tudsz szolgáltatni arról hogy miért is fejlesztenek erre évek óta. "
Visszakérdeznék ... és került már LiDAR-os autonom (L2, L3 vagy L4) autó értékesítésre ? NEM.
És került már autonom Tesla értékesítésre ? IGEN, sokszázezer.
Fejlesztenek LiDAR-ra, mert azt hiszik meg tudják oldani az igen durva problémáit, és a hihetetlen magas költségét.
Hát ... NEM.
Vannak ilyen fejlesztések ... aztán majd szépen elzárják a pénzcsapokat, és szép sorjában elhalnak.
Emlékszel te még a RAMBUS-ra ? (RDRAM). Csak 30-40%-al volt drágább, mint a SDRAM, pedig jelentősen gyorsabb volt nála, mégis kihalt.
Ez vár a LiDAR-ra is.
"De OK. nézzük a videót, mert a probléma ezen is fennáll. Sajnos itt oldalról süt a nap, tehát egy út széli tábla az amin jelentkezik. Erről nem igazán tud a kamera információt adni, szinte még azt sem látni hogy ott van:"
És csak a következő videókig kellett volna kitartanod az olvasással, hogy egyetlen filléres filterrel a lencsére meg is van oldva a glare probléma.
Nem rossz, most már legalább az elejét el tudtad olvasni. Ez már javulás, gratula
"A két kamera közt az a lényegi különbség hogy sokkal erősebb IR megvilágítást használ és magasra helyezték el. Természetesen olyan reflektort is lehet építeni ami 500 méterre elvilágít. Egyébként a hiányosságok is szépen látszanak, a jobb oldali rózsabokor sor gyakorlatilag láthatatlan, te pedig ennél kisebb köveket akarsz kerülgetni."
Ezt nevezem pofának öregem.
Állítod 30 méterre nem lát el IR.
Berakok videót ahol 2,5x annyi, 80 !!! méterről is KIVÁLÓAN látszik ember.
De rögtön a rinya jön, hogy így nem jó, úgy nem jó ...
Működik, bebizonyítva. QED. Deal with it !
"A kamera korlátos, nem szolgátat mélységi információt, az optikai algoritmusok becsaphatóak mintázattal a LIDAR pedig ekkor is konstans hiteles információt szolgáltat a környező világról."
Mármint ha véletlen a 16 sugár egyike eltalálja ? És van róla 1 pixelnyi adatod, ami lehet csak zaj is
"Nem egy képfeldolgozó algoritmus találja ki hogy az ott van egy tábla 10m-re az út szélén hanem fizikai fény terjedési mérések adják az információt."
Már a buta vezetés segítő rendszerek is képesek felismerni a táblákat. Ehhez semmi szükség nincs a tábla távolságának ismeretére.
A tábla tartalmát szintén az optikai rendszerek fejtik meg, és nem a LiDAR.
Továbbra se tudtál egyetlen indokot se mondani, hogy miért nem elég az optika + radar + ultrahang ami a Tesla-ba van.
Merthogy az lássuk be, autópályán kiválóan működik. Nem egy google teszt autón, hanem Joe és Joan-ok százezrei által tesztelve.
Nem mondom, hogy nem lenne mit fejleszteni még rajta a biztonságos városi L4-hez. Mondjuk még 2 kamera orrába két oldalra nézve, hogy a szűk utcákban be tudjon nézni a kereszteződésbe a merőleges forgalomba. Ami megint egy olcsó kamerás megoldás.
És a LiDAR erre se képes. Egy parkoló autó, és ki is takarja az oldalról érkezőt ... csatt.
Egy alacsonyabb jármű jön és ... csatt.
Bééééééééééééééna na.