• mrzed001
    #117
    Mutasd meg hol anyáztam. Ugye hogy sehol? Ismét csak azt a primitív szintet produkálod hogy a saját kitalációdra reagálsz.

    Látod, nem kell olyan messzire menni. Egy soron belül cáfolod, hogy nem személyeskedsz ... majd személyeskedsz
    Ennél nagyobb öngólt Fradi meccs óta nem láttam
    Szóval, akkor maradjunk ennél a stílusnál. Nem bánom


    Vegyük észre hogy a vita a technológiai képességekről szólt, én már a legelső hsz-ban leírtam hogy relatíve dárga. Most visszatértél ugyanide és igazoltad az eredeti állításom.

    Mármint én mondtam, hogy LiDAR drága és sz-r ... nem te, sőt szerinted olcsó !


    Egyrészt, eleve nem 85e, és ezt tudtad is mert korábban nem ezt a számot használtad, ismét csak egy kis sunyi szándékos csúsztatást látunk.

    Mi nem 85 ezer $ te szerencsétlen. Ott a HIVATALOS doksi, árral mindennel. Te mit hoztál eddig ?? SEMMIT !


    Másrészt. [i]Krafcik said Waymo engineers were able to bring the cost of LiDAR down 90 percent
    Velodyne Slashes the Price in Half of Its Most Popular LiDAR Sensor[i]

    Azaz mennyi ? Annyi? Hol egy hivatalos ár, egy specifikációval ?!??
    Ez így a két kiscica mértékegység kategória (se)


    Harmadrészt a két oldalra szerelt 16 csatonás lidar, az átfedő területen már 32 csatorna, és az optimum cél is hogy legyen éleslátó/perifériális terület, akár csak az emberi szemnél. Ehhez jön hozzá még a fő LIDAR, így simán lehet egy adott fontos területen már 96 csatorna is. Te pedig 16-al számoltál mint elérhető technológia.

    2x 16 csatornás = 2 x 8.000 $
    1x 32 csatornás = 1 x 30.000 $
    Ha ehhez még hozzáadod a főt is (jól értettelek ?)
    1x 64 csatorna = 1 x 85.000 $

    Egy úgy cakkundpakk 131.000 $ csak LiDAR-ra, a kocsi ára még nincs benne.
    Ebből 2db maxi felszereltségű legújabb TESLA Model 3-as 4WD kocsit kapsz:
    https://www.tesla.com/model3/design?redirect=no#battery
    Sőt, ahogy nézem, még marad is 28.000$ amivel minimum 300.000 km-ert el is tudsz autókázni egyszerre mindkettővel :D
    Nem érzed, hogy gazdaságilag szánalmas a hozzáállásod és értésed ? Én számokkal dobálózok, te meg csak sárral.
    Csak ennyire telik ?


    Negyedrészt ennél jóval olcsóbb alkatrészeket is újrahasznosít az autóipar.

    Igen, és ??? A Tesla aksiját is.


    Utoljára de nem utolsósorban egy új intenzív fejlesztés alatt lévő technológiáról beszélünk, ahol az első vevők fedezik a magas R&D költségeket, a tömegtermelés esetén ez értelemszerűen visszább szorul.

    Tévedés. Az autonom vezetés nem egy 2-3 éve futó fejlesztés. Amiért nem eladható, az pont az, hogy ESZEMENT K drága (egyeseknek pl a LiDAR miatt ... másoknak meg csak egy 5.000$-os SW csomag).


    Egyébként a te butuska megközelítésedben a Tesla sem a jövő mert az árából kijön 5-15 hagyományos autó.

    Hööööö, láttad te már a Tesla árait ? Amcsiba legdrágább Model 3-as 51.450 $ ... az alap 31.450 $
    Tudod te mennyibe kerül egy új Lexus RX ?
    Amúgy még igen drágán hozzák át a Tesla-kat EU-ba. Hivatalosan németbe 44-64.000 euro az ára.
    Amcsiba 9 MFt áron megkapod alap, 1.5 misi hozzá az önvezető upgrade.
    Ennyiért egy mondeót kapsz, nem egy luxus járgányt !
    És nem 5-15, hanem EGY ! Akkor te most 14x-eset hazudtál ?!
    És akkor még nem is említettem a saját hitel konstrukciójukat, hogy leteszel (v. kártyával fizetsz) 5.000 $ és utána havi 641 $ -ért (6 éven át) és már kapod is.
    Mi ebben az olyan K drága ???



    Tehát most már nem is az úton van, hanem felülről rácsűrik a kölykök a szélvédődre,

    Mit gondolsz, miután az előtted menő X autó kikerülte, hol lesz az a szerencsétlen betontömb ?? Hát az aszfalton bakker !


    Ismét csak az az eszközöd marad hogy egy fiktív lebutított eszközt felételezel,

    Ismét úgy próbálsz érvelni, hogy a tényleges eszközről fingod sincs. Se a működése, se az ára, semmi.
    Ha én nem linkelem be, azt se tudnád hogy működik. Persze te még mindig nem linkeltél semmi technikait, mert elég link egy alak vagy.


    Nocsak már 8-nál tartunk? Nem is volt hülyeség hogy a végén eljutsz az 1 nyalábos lézer távolságmérőhöz.

    Hogy éééén ??? Hát még mindig nem voltál képes egy KÉT OLDALAS pdf-et elolvasni és értelmezni ???
    Ennyire szánalmas azért ne legyél már. Ott van benne, le van írva. Olvas, pironkodik ...


    The RADAR device 630 can be operated at a 15 Hz refresh rate

    A LiDAR pedig tud 128 nyalábbal is dolgozni. És miért is nem teszi ?
    Részletek, specifikáció, technikai leírás, felhasznált eszközök .... ez ér valamit. Eddig semmi konkrétat nem voltál képes leírni.



    "Te mit csinálsz, amikor vezetsz és egy tárgy beleolvad a környezetébe ? Várom a válaszod"
    Válasz helyett visszakérdezés, ez a gyávák/bizonytalanok vitamódszere. A válasz természetesen egyszerű, nem veszem észre és belemegyek mondjuk tipikusan a kátyúba, vagy a videón láthatóan elütik a madarad, sünt, stb-t. Ezek mindennapos események, az optikai feldolgozásnak ezek az esetek szükségszerű velejárói.

    Na melléd se ülnék be autóba. Ekkora problémamegoldó képességgel pedig még egy ovis is simán lealáz téged :D
    Egy tárgy beleolvad, azaz nincs erős kontraszt a szélein, akkor megnézed a tárgy azon részét, ahol van.
    Bakker, ezért van a LÁMPA a kocsikon és ezért KÖTELEZŐ használni (lakott területen kívül).
    Mert a szürke kocsit a szürke aszfalton nem látod, DE A FÉNYSZÓRÓJÁT, HELYZETJELZŐJÉT IGEN!
    Egy aszfalt ponyvás teherautónak is van lökhárítója, lámpája, rendszáma ... mert direkt TILOS lopakodó járművet építeni.
    Sőt, még fényvisszaverő matrica is van rajtuk, hogy láthatóak legyenek.

    A kátyú nem beleolvad a környezetébe, hanem nem elég hosszú hogy távolról látszódjon (gondold végig a szögeket!).
    Egy vékony csík. Ha hosszabb, jobban látszik (vastagabb csík).




    A belinkelt videón tisztán látszik a probléma, elvakítja a kamerát az erős ellenfény. Az hogy tudsz olyan felvételt mutatni ahol a jelenség nem látható mert mondjuk magasabban van a nap vagy felhők mögött az nem zárja ki hogy van olyan eset ahol erős napsütést kap a jármű szemből.

    Hát te kész vagy öregem :D
    Belinkeltem a lehető legbrutálisabb kaliforniai napfelkeltével szembe autókázást, aminél durvábbat még életedbe nem láttál ... és neked még ez se elég.
    Ennyire korlátozott, vagy ennyire buta vagy, hogy azt sem látod ami ott van a szemed előtt ?



    Ezek nem publikus információk, nem adja ki a waymo, ahogy azt sem tudni hány csatornás épp a LIDAR-ja(i).

    Magyarán nem tudsz te semmit se, technikailag NULLA a tudásod, semmit amit mondasz nem tudsz SEMMIVEL se alátámasztani ... és így próbálsz érvelni precíz dokumentált tudásommal szembe ?
    Ehhez azért pofa kell öregem. Nem kicsi ... csak ronda.



    A távolság négyzetével arányosan csökkenek az adott területre jutó kibocsájtott fotonok, ilyen távolságra már csak egy erősen korlátos. Ismét csak egy botorság ami kiesett belőled.

    Teszt kell, tessék! 80m-ről indul, első ahol megáll 61 méter !


    Nem mondod, hogy nem látod már 80m-nél is a képen a pacákot ??? Kérsz szemüveget ? Vagy inkább szódásszifont ?


    Eddig mégiscsak arra akartad levezetni a helyzetet hogy a LIDAR-al kell megoldani mindent. Miután ezzel szembesítettelek márt jön az hogy hát más szenzorok is vannak.

    Jajj de szeret valaki ferdíteni (=hazudni)
    Én azt mondtam, hogy a LiDAR FELESLEGES, mert sokkal olcsóbban még jobb megoldást is képesek más rendszerek nyújtani.


    Valóban van holttér, de ismét visszatértél oda hogy egy adott szenzorral akarod megoldani azt aminek a megoldására másik szenzort terveztek.

    Akkor most mire is való a LiDAR? Parkoláshoz nem. Autópályára ott a radar. Tárgy/tábla felismerésre, sávtartásra kamera. Akkor miért is kell ? Fejtsd ki végre !



    Amikor betettem a videót odaírtam hogy az IR hullámhosszának hatását demonstrálják vele,

    És piszok jól bebizonyította, hogy nem a hullámhossz, hanem maga a technológia ami egy használhatatlan sz-r.
    Legalábbis itt. Másra jó. Pl egy híd nem megy sehova, van 30-40 perced lescannelni ... arra jó.
    Erre ... nem.