• mrzed001
    #100
    Nem teljesen értek egyet.
    Az optikai érzékelés nem rossz szerintem. A sűrű esőn a LiDAR lézerje sem lát át. De talán a ködön se, csak a radar.
    Viszont az optikai érzékelés egyik fő eleme az optika tisztán tartása (hogy tényleg lásson). Én ezt hiányolom.
    Ugyebár mi is ezért pislogunk, ha valami a szemünkbe ment.
    És bár látom a lenti képen, hogy előre 3x-osan túl van biztosítva és van szélvédő mögötti kamera (autópálya pipa), azért a mindennapokban, forgalmas kereszteződés előtt megállva jobbra-balra be kell nézni ... szóval én abban látom a buktatót.

    Ami az eladásokat illeti, ott mintha lett volna valami, hogy elsődlegesen az amcsi piacot akarja kiszolgálni, és csak úgy mellesleg ad el mindenfelé kocsikat. A gyára mindenesetre maxra van járatva, és nem állnak előtte eladatlan kocsik (sőt, ahogy hallottam még mindig elég nagy a várólista ... mint a cuculizmusban a Merkúr telephelyen a Ladákra :D )


    Térjünk vissza a környezetszennyezéshez.
    Van egy YT videó, ahol srác 1 éve Tesla tulaj, és összegzi mibe is került neki.


    26.000 mérföldet ment a kocsival (42.000 km), ami elég sok amúgy.
    Ez alatt fogyasztott 6.582 kWh áramot.

    Egy alacsony fogyasztású benzines 8L/100 km-el fogyaszt ez idő alatt 3.360 L benyát.
    Illetve dízel 6/100 km-el fogyaszt ez idő alatt 2.520 L dízelt.
    Mivel dízel és benya is nagyjából 400 Ft-on van most, vegyük a kisebb fogyasztású dízelt, abba 1008 eFt-ért kellene tankolni.
    Áram tisztán nappali 38 Ft/kWh: 250 eFt
    Áram tisztán éjszakai 24 Ft/kWh: 158 eFt

    Elég jól látszik, hogy amíg a teljesítményhibrid 30-50 %-os megtakarításra képes, addig a full elekrtomos 60-75%-os megtakarítást ad dízelhez képest, benyához képest meg 75-85%-osat.
    Azaz a lenti 400.000 km-es életúttal számolva (lusta vagyok, legyen 420.000, azaz ennek futása x10 ... és vegyük le benya árából 120 Ft, a jövedéki adót -mert áramban sincs-, tehát 280 Ft/L számolva)
    benya: 33.600 L = 9,4 MFt
    dízel : 25.200 L = 7 MFt
    elektromos nappali: 65.820 kWh = 2,5 MFt
    elektromos esti : 65.820 kWh = 1,58 MFt

    Ez annyit tesz, hogy Ft-osítva éjszakai áram/benya, úgy a kocsi 33.600L helyett csak 33600 * 1,58/9,4 = 5.648 L benyát fogyasztott.
    Azaz LEGALÁBB (!!) 27.952 L benyával kevesebbet égetett el.
    És nincs számolva az atom CO2 mentes üzemelésével (hazai áram termelés 70%-a !!!), a napelemek, a víz és szélerőművel ... valamint azzal, hogy mennyivel jobb hatásfokkal termelnek áramot a gáz-olaj-szénerőművek, mint a buta benzinmotor (ami a hibridnél levezetten is önmaga áramát megtermelve is 30-50% spórolást hozott).

    Összegezve 28 ezer liter (20 TONNA) benya elégetését spórolja legalább meg egyetlen Tesla. Ez közel egy nagy tartálykocsi.
    1L benya elégetéséből 2,2 kg CO2 keletkezik, tehát ez 61 TONNÁVAL kevesebb CO2 termelést eredményez.
    (nagyjából dízelhez képest is, lévén ott 2,5 kg CO2 keletkezik 1 L elégetésénél, tehát hiába fogyaszt kevesebbet, többet termel)
    Szemben a 600 kg-os aksipakk (0,6 T).

    Nem olyan rossz az egyetlen egy apró autótól.
    És ha csak 1000 futkos belőle, az 1000 tartálykocsi benya mínusz, 61.000 Tonna CO2 mínusz.

    Na ezt a számítást kiteheti a T. csalószoftveres VW konszern az ablakába.