• kalapos01
    #10
    "Valószínűleg akkor ezért nem is szerepel a filmek budget-költségében a reklámköltség, ezért olvastad te is máshol ezeket az összegeket külön kiszivárogtatva."

    a filmek budget költségvetésében nem szerepel semmi, mert a filmeknek nincs budget költségvetése, amit a sajtónak kiadnak. ugyanúgy nem adják ki a marketing költséget. azokat is csak becslik általában. ugyanúgy mellélőhetnek vele. próbálják titkolni. meg sokszor kiderül, hogy mindenféle kedvezményekkel csökkentik. stb. a különbség, hogy a marketing büdzsé nagyjából belőhető (akár az alapján is, amit lát az ember a kampánynál), mert sokkal kisebb skálán terül el. egy nagy filmnél mondjuk 50 vagy 80, egy kicsinél 20 millió dollár. vagy 100 és 10. a lényeg, hogy egy kategóriánál nagyjából egy szint.

    ha már marketing, itt is érdemes feltenni a kérdést: a Disney-nek biztos, hogy ennyire megéri gigasokat költeni az Avengers 4 reklámozására, amikor tippre mindenki tudja, hogy lesz, és mindenkit érdekel?