• defiant9
    #69
    "Nem látom a számot. Mennyit "spórol" a működésen a taxis cég ha kikerül a human akár NYI-ben? Csak azt látom mennyi most a bérük."
    Ismét elsunnyogtad a választ hogy mire is alapoztad a kijelentésed, pedig direkt kértem hogy válaszolj rá. És akkor most megint jön a hiszti hogy minek minősítelek?
    Számot még mindig nem láttam tőled.
    Egyébként értelmetlen a kérdésed is, a taxis cég csak azt látja hogy elkezd a waymo is a piacon fuvarozni, nem spórol senki, ez két külön modell. Ahhoz hogy magabiztosan kijelenthesd hogy nem lesz versenyképes ahhoz sacc/kb. 2x-es nagyságrendben kellene költségeket összeszedni. tehát mondjuk azt kellene kihoznod hogy 5 évre vetítve a flotta minden robot taxija 100 millió(!) forinttal többe kerülne mintha 1-1 ember ülne benne, én ilyet nem tudok/látok. Persze nem véletlen hogy meg sem próbálod ellentételezni ezt a számot, hasraütés elméleted van.

    "Rendesen alábecsülitek ennek az automatizálásnak az erőforrás és fejlesztési igényét annak ellenére, hogy nagy cégek mint a Google évek óta fejlesztenek"
    Honnan veszed hogy rendesen alábecsülték? Próbálj már meg olyan állításokat tenni amit meg is tudsz indokolni, ne csak lózungokat.
    Egyébként meg a fejlesztési költség ami éppen nem releváns a versenyképesség szempontjából, mindenképp végig fognak menni az úton beleteszik azt a pénzt amivel elérik az L4 szintet. A megtérülési modell csak innentől fontos, sőt elég ha mondjuk 5 éven belül nyereséges lesz, a hosszú távú üzleti tervek simán elbírják ezt.

    "- törvényi háttér"
    Van ahol van, ahogy a vezető nélküli teszteléshez is volt. Waymo launches its first commercial self-driving car service

    "- felelősségi körök (ki megy börtönbe ha baleset van stb..) "
    Az megy börtönbe akiről a bíróság kimondja. Ha foglalkozáskörében valaki gondatlan volt és emiatt lezuhan a repülő vagy ütközik az autó akkor büntit kap, nincs közlekedési eszköz specifikus BTK. Ha valaki a tőle elvárható gondossággal járt el a repülő vagy az autó SW-ének írásakor/HW-ének beüzemelésekor akkor pedig nem megy böribe, olyankor sem ha van halálos áldozat. A polgári kártérítést pedig a gyártó fizeti, de helytállhat helyette egy biztosító is aki ezért díjat kap.