• molnibalage83
    #5
    A többi csatorna videóval tőmondatokban.

    A B747 és a trijetek a régen 1 róás ETOPS limit miatt létezett, ami a kéthajtóműves gépeknél létezett a '80-as évek végéig, amit 3 órára toltak ki végül. Ezzel a transzkontinentális járatok keskeny törzsű gépekkel is aboszlválhatóvá vált. A B747 és DC-10 féle gépek szépen elkezdtek kihalni.

    Csak akkor már ment az A380 projekt és isten tudja miért, nem kaszálták el. Aztán a fapados társaságok megjelenésével és az ETOPS kombóval már transzatlanti járat is mehet olcsón, de kontinensen belül simán. Elég csak megnézni, hogyan változott a világ légi forgalma.

    Itt.

    1970 (amit aranykornak hívnak ma, amikor nyugaton is luxus volta repülés) 300 millió utas összesen. Viszonyításképpen, ma Ferihegy forgalma egy ekkora országban 15 milliós. Az akkori világ forgalmának 5%-a...! 20 év alatt ez "csak" megháromszorozódott, de újabb 20 év alatt (viva 3órás ETOPS) még x2,6, de ami aztán jött... 10 év alatt majdnem megduplázódott.

    És mindez úgy, hogy a nagyméretű gépek szépen lassan kihaltak, kiütéssel győzött a pont-to-pont modell. Az A380 csak a videóban említett helyen versenyképes. Ennek oka ebben a videóban, jó helyen van az Emirates otthona...


    És lassan ott tartunk, hogy idővel sehova nem kell majd a végén átszállni, a világ összes nagyvárosa között közvetlen járat lesz.