• kvp
    #2
    Ez inkabb a duplacsukos busz kategoria. Anno teszteltek Budapesten is a gyors 7-es vonalan, de nem valt be. Az A380-assal is ez a baj, olcsobb megfizetni meg ket pilotat es 4 hajtomu helyett 2-2-vel repulni, a ket gepet szorosan egymas mogott jaratva, mint egy nagy gepre felpakolni mindenkit. Ugyanis ha kell a ket gep jarhat kulon utvonalon is, mig az A380-as nem. A metropotlasnal is jarnhatnanak duplacsuklosok, sot akar ketto is egymas mogott, de inkabb jaratnak 4 szimpla csuklos buszt 6 metrokocsi potlasara, mivel amikor nem kell, akkor egyszerubb lecsokkenteni 3 vagy akar 2 buszra.

    Ugyanez zajlott le anno a vasuton is, ahol amerikaban az egy nagy mozdony elv helyett inkabb a sok kicsit valasztottak. Ezert mentek ki a divatbol a Union Pacific turbinas mozdonyai (meg tobbet fogyasztottak mint a kisebbek egyutt). De a railjetek is ezert jarnak 2x7-es osszeallitasban, 1x14 helyett, mivel igy csak a fele jon at a hataron Budapestig. Ket dreamliner kevesebbe kerul es ket eltero helyre is tud repulni ha kell es kevesebbet fogyasztanak egyutt mint egy A380-as.

    Majd akkor lesz szukseg az A380-as meretu gepekre, amikor mar nem lesz tobb szabad fel- es leszallasi hely az egyik repteren, ezert a kenytelenek nagyobb gepek fele mozdulni. Viszont most nem ez a helyzet, varhatoan a szemelyszallito 747-esek gyartasat is le fogjak allitani ha a 777x megerkezik. A 450 utasos 777-10x valtozat mar majdnem megegyezik a 747-800-as 467 fojevel, viszont csak ket hajtomuvel es sokkal kisebb fogyasztassal.