• kvp
    #27
    Az automegosztassal egy nagy gond van. Aki megengedheti maganak, hogy ne ossza meg az nem fogja megosztani. Ha eleve olyat vesz (valami olcso kinait a tescobol), ami eppen csak ot ki tudja szolgalni, akkor nem is tudja megosztani.

    Aki viszont rakenyszerulne hogy megossza az miert is venne sajat autot? Majd berel egyet a megosztottak kozzul, foleg ha van jobb befektetes mint autot uzemeltetni. Ez nagyon rovid ido alatt eltolja a piacot a ceges tulajdonu, megosztasra tervezett kocsik iranyaba. Ezeket hivjak egyebkent taxiknak.

    Tehat szerintem ket irany lesz, az olcso de gyenge elektromos autok a mindenkinek sajat autot iranyba viszik a piacot, mig a megosztas lehetosege a nagy taxivallalatok iranyaba. Plusz akinek egyikre sem lesz penze, az marad a tomegkozlekedesnel.

    Magam reszerol vagy lehet egy akarmilyen gyenge, de 100%-ban sajat hasznalatu kocsim (lehetoleg azert elfogadhato meretu csomagterrel) vagy hivok egy taxit ha kell, esetleg felszallok az elso arra jaro jarmure ha nincs nallam csomag. Ha meg befektetest keresek, akkor az a megterules alapjan lesz, nem azert hogy segitsem a megosztott autot mukodteto fuvarszervezo taxis ceget sajat toke befektetesevel. Az ember nem cselekszik az erdekei ellen es a megosztott auto mukodtetese csak ceges nagyvallalati (azaz taxis) keretben eri meg anyagilag.

    ps: Egyebkent a parkolasi gondokat leszamitva nincs kulonbseg N db elektromos auto fogyasztasa vagy egy N-szer annyit futo megosztott auto fogyasztasa kozott. Meg az eloallitasuk sem jelentosen dragabb, mert elektromos eszkozok eseten az N-szeres varhato futasteljesitmeny jellemzoen N-szeres arat is jelent. Csak es kizarolag a parkolasi problema jelenthet gondot, de elektromos autok, foleg automatikusan parkolo es visszajovo elektromos autok eseten a fold alatti kis helyigenyu tarolas meg akar regi varosokban is kiepitheto.

    Igazabol nincs semmi okunk arra, hogy a letezo mukodesi modellek megvaltozzanak, se gazdasagi, se tarsadalmi. Ha olcsobb lesz, tobb ember engedheti meg maganak. Akkor lesz olcsobb ha a technologia fejlodese miatt a tobb auto nem jar extra koltseggel. A ket folyamat minden helyzetben megtalalja az idealis ar pontot es ezzel a sajat autok/taxik/tomegkozlekedes aranyat.