• Skylake
    #27
    Én nem értek a repüléshez, de úgy tudom, hogy a Concorde esetében a brutális üzemanyag fogyasztás járt együtt az alapvetően szűk utastérrel, ebből adódó alacsony utasszámmal, és állt szemben a karbantartás és fenntartás óriási költségeivel.

    Tehát, ha nem egyfajta presztízsberuházásnak szánják, hanem gazdaságosan kívánják üzemeltetni a gépeket, akkor gyakorlatilag a mostani utaskapacitások felé kell közelíteni. Azonban ehhez lesznek megfelelő méretű hajtóművek, hogy elérje a kívánt sebességet és repülési magasságot? Ha lesznek, akkor ezek vélhetően a Concorde-nál nagyobb üzemanyagfogyasztása okán mennyiben lehet a gép szerkezetét egyáltalán úgy megtervezni, hogy mindkét feltétel teljesüljön? Egyáltalán lehetséges megoldani ezt technikailag úgy, hogy gazdasági, repülésbiztonsági, kényelmi, karbantartási, egymással ellentmondó faktoroknak megfeleljen? Nem gondolnám, hogy ez megoldható, mivel akkor már a hiperszonikus repülés teljesen elterjedt lenne. A Boeing rajzán pedig egy alapvetően kicsi, emiatt gazdaságtalan repülőgép látható, noha formája nagyon vonzó, de ez kevés a gazdaságossághoz.