• NEXUS6
    #252
    Az alkohol mint baleseti faktor több mint 100 éve jelen van a közgondolkodásban, beépült a jogrendszerbe, a detektálására szükséges technikai háttér is biztosított. Azonban azt látni kell, hogy a probléma az maga az ember, de nem általában, hanem konkrétan az, aki alkoholos befolyásoltság alatt vezet. Ha betiltanák az alkoholt, akkor ez az ember valszeg drogosan is vezetne, vagy ha úgy adódik lexarja hogy 48 órája nem aludt és fáradtan is vezet. Az, hogy mi van a kapcsolódó jogszabály előterjesztésében, milyen filozófiai tartalmat raknak mögé az egy dolog. Ma még nem szokás cikizni valakit, aki alapvetően akár csak adott pillanatban nem alkalmas a vezetésre, gyak az alkoholon kívül. Szerintem ez túl mutat az egyéni szabadságjogokon és nem kéne ebbe belehúzni, mert nem kötelező autót vezetni, ha viszont azt választotta emberünk, akkor teljesítse a követelményeket.

    "A sebességkorlátozás kétségkívül működik, mert nagyobb reakcióidőt ad és csökkenti az ütközések energiáját. Ennek nincs optimum pontja, ha lakott területen kívül is csak 50 km/h lenne a korlát akkor még kevesebben halnának meg. Az egy társadalmi/hatósági preferencia hogy hova lövi be a korlátot."
    Részben. Szerintem az embereket nem az alacsony korlát zavarja általában, hanem az ha nem látják a rendszert a korlátokban. Márpedig ész nélkül volt ott korlát sokszor, ahol az nem volt célszerű, máshol, ahol kellett volna, ott pedig nem raktak ki ilyet. Sajnálatos módon a mai napig meg van az a szemlélet, hogy a felelős hatóság, szerv gyak részben haszonszerzés céljából (bírság) a korlátokat felhasználva abuzálja az állampolgárt. Nem az állampolgárért, a biztonság növelése érdekében raknak ki, "felejtenek" kinnt korlátozó táblát, hanem hogy bírságolhassanak. Ha ez megváltozik, és ezt az állampolgár is érzékeli, akkor várhatóan könnyebben elfogadja az általánosan alacsonyabb sebességi korlátot.

    "Az abszolút reakcióidő küszöb felállítása társadalmi szinten nem kivitelezhető, ahogy a tanfolyamra járatás sem."
    Ezeket továbbra sem fogom, miért mondod, jelenleg is olyan tanfolyamot kell elvégezni, ami a jogi szabályzókban elő van írva és pont. Ennek feltételeinek megteremtése pedig az állam feladata, ennek célszerű továbbfejlesztése mint beszéltük nem az USA költségvetését követelő dolog.
    A vezető állapotának felmérése tekintetében nekem mindegy, hogy tapizós módon mérik valakinek az állapotát, reakció idejét, vagy egy kamera veszi a fényimpulzusra adott pupilla reakciót, vagy bőrellenállást mérnek, vagy faxom tudja mit. Nem tudom, ez a szakember dolga, hogy megtalálja a megfelelő tényezőt. A lényeg, hogy jelenleg már rendelkezésre állnak olcsó mérőműszerek, amelyek nem specifikusan csak az alkoholra vonatkoztatva, ráadásul közvetlenebb módon képesek mérni az egyén állapotát, akár még folyamatosan is, de indulásonként mindenképp (lásd még elalvás detektor már néhány kocsiban, ami mondjuk szerintem meglehetősen későn avatkozik a folyamatba).

    "Minél hamarabb válik tömegtermékké az önvezetés annál gyorsabban fog a drága komponensek(pl LIDAR) ára esni. Az ember mint szenzor meg mint döntéshozó tény hogy olcsó megoldás, de láthatóan korlátos."
    Az ember által képviselt olyan döntéshozatali rendszer kiváltása, amely komplex szituációkat is át lát szerintem még odébb van, nem elég hogy az egyes technikai komponensek ára leessen.

    "Én nem látok csodaszert, a fő veszélyforrás a tapasztalatlan fiatalemberek:..."
    Egyetértek, és csodaszert sem látok, az önvezérlő autó sem az. Az a felelőtlenség, ami bizonyos emberek részéről megmutatkozik, az az önvezérlő autóknál is utat fog találni magának.
    Én minden esetre azt mondom, hogy kár lenne bedobni a törölközőt, mer az ember asszüje! Van egy rahedli olyan apróbb lehetőség, amit még nem tettünk meg, mert nem volt meg a technikai feltétele, mert nem volt meg a társadalom egyfajta érettsége hozzá. Véleményem szerint az önvezérlő autók fejlesztésének szükségszerű elhúzódása miatt, ezeket a kisebb nagyobb módosításokat, szigorításokat, a rendszer egészét érintő komolyabb átalakításokat meg fogjuk tenni. És ezek már az előtt javítják a biztonságot, hogy az önvezérlő autó elterjedne.