• NEXUS6
    #50
    Köszönöm én is, hogy a szurkapiszkákat nem reagáltad túl!

    Igen, rengeteg ember kap jogsit, akinek nem kéne, pl. idősebbek, akik hivatásosak voltak, emlékezetből vezetnek és elvből ragaszkodnak, ahhoz hogy jogsijuk legyen. Emberileg megértem, de jogilag, erkölcsileg kevésbé. Valóban, az ő szempontjukból is megoldás lehet az önvezérlő kocsi.
    Az, hogy más esetében az oktató, vizsgabiztos gecizik, hogy egy kis kenőpénzhez jusson, miközben emberünk teljesen rendben, csak jelzi az egész terület uraló káoszt.

    Az, hogy mi zavarja az AI-t és mi nem, ma szerintem még nem tudjuk. Én is azért hoztam a játékos példát, mert ponthogy 10-20 évvel ezelött egy sokkal primitívebb hw-en sokszor jobb botokat, NPC-t írtak. Látok némi hasonlóságot az ott levő kihívások és megoldások között, pl útkeresés programozása.
    Szóval ez alapján azt, hogy egy technika bevezetése majd megoldja az egész rendszert átható problémákat én nem remélem, mert még azt sem látjuk, hogy ez a technológia mire képes.

    Másrészt az a forgatókönyv, hogy majd egyszerre majd valamikor a jövőben nálunk is minden kocsit lecserélnek irreális. A kocsik átlagélettartama 14 év körüli. Ez azt jelenti, hogy ott van az átlagmagyar használtan vett 20 éves átlagú kocsija, meg az állami, nagyvállalkozó flottások pár évente cserélt új kocsija. A kisember tehát nemhogy önvezérlő kocsihoz, de már egy 10 éves haszmálthoz sem fog jóeséllyel soha hozzájutni. Nem azt mondom, hogy ennek örülni kell, hanem hogy ez a realitás.

    A szigorításokat viszont meg lehetne csinálni, a legtöbb szakmai kérdés. Azonban azért a rendőrök helyzete se kifejezetten irígylésre méltó. Amikor az egzisztenciális helyzete komolyan befolyásolja, hogy szakmailag döntsön, akkor valszeg nem is fog.
    A jól karbantartott úthálózatot te is említed, ezek önmagukban is javíthatnák a helyzetet, talán általad is tolerálható szintre.

    A gazdagok meg majd járnak az önvezérlő kocsijaikon és talán ennek is köszönhetően még kevésbé lesz számukra veszélyes a dolog, amellett hogy a jobb felszereltség, nagyobb átlagtömeg miatt ma is jobb eséllyel éli túl egy gazdagember a balesetet, mint egy szegény.