• NEXUS6
    #199
    A kérdés mit nevezel exponenciális fejlődésnek, és honnan indítod az őskort?
    Én pl. az akksik fejlődését a XIX. szd-tól indítanám és az élet akkori ritmusához képest beszélnék exponenciális fejlődésről.
    Az ólom akksik 1859-ben lettek bemutatva, a nikkel/kadmium és a nikkel/vas 1899-ben, a lítium akksikkal történő kísérletezés 1912-ben kezdődött. Szal kb. 50 év alatt nagyjából lezajlott mindaz a fejlődés, aminek a XX. szd második felétől haszonélvezeői voltunk. A viszonylag gyors fejlődés időszaka szerintem megvolt, csak ugye mindenki a XX. szd végétől gondolkodik ebben, pedig ez már egy több mint 100 éves technológia!!!

    Az, hogy ebben a műfajban tudnak-e valami alapvető újat alkotni jó kérdés. Nyilvánvalóan nem, ha figyelembe vesszük, hogy a belsőégésű motorok esetében az autó egy kiinduló anyagot, az üzemanyagot hordozza. Az oxidáló szert a levegőből kapja és a végtermékekekt is a környezetbe bocsájtja (H2O, CO2), átlagban 1 kg üzemanyagból 2-2,5 kg CO2 és 1 kg víz keletkezik. Az akksi, ami egy zárt rendszerű kémiai energiatároló mindezt ugye tartalmazza, meg a tároló/reakció közeget is (elektrolit). Szóval egy hagyományos akksi nagyon max gyakorlatilag 1/4 akkora energiasűrűséggel rendelkezhet tömegarányosan, mint a belsőégésű. Ha figyelembe vesszük, hogy a villanykocsi hatásfoka 1/3 olyan jó, kb, akkor is defficites/ túlsűlyos lesz a villanykocsi mindíg is, lásd pl. egy Tesla Model S.

    Persze ha nukleáris elemet használnának, az energiasűrűség jelentősen növekedne, meg természetesen a hiperzöldek által levágott hisztéria is. :D