• asgh
    #4
    Egy sikeres játék $60-as ár mellett is brutálisan nyereséges tud lenni. A Halo4 pl. 220millió dollárt termelt elővételben(!)
    Az a kiadók felelőssége, hogy mennyit költenek fejlesztésre és marketingre. Ha nem tudják többért értékesíteni, akkor a kiadásaikat kell a bevételhez igazítani és nem rejtett költségekkel szivatni a felhasználóikat.
    A másik, hogy a játékfejlesztés költségei olyasmire mennek el, amitől nem feltétlenül lesz jobb a játék. Pl. a n+1-edik CoD-ra is több tíz milliót költenek, mert az utolsó szegecset is kimodellezik, de attól még a játék ugyanaz a szar évek óta.
    Ehhez képest a Minecraft 0 fejlesztési költségből indult és milliárdos siker lett belőle.

    Ami igazán pofátlan az AAA kiadóknál, hogy a különböző ütleti modelleket egymásra halmozzák. Pl. WoW: fizess a kliensért, meg fizess havidíjat is, meg a szerver váltásért is, meg a vegyél petet, stb. Ehhez képest a többi MMO vagy a kliensért kér pénzt, vagy havidíjat, vagy kozmetikai micropaymentekből tartja el magát.

    Persze egyelőre azért csinálják, mert megtehetik. Idővel viszont nagy pofáraesés lesz ebből, amikor kifogy mögülük a játékosbázis és sorra dőlnek be a nagy kiadók, mert a nagy pénzszivattyúzás közepette elfelejtenek minőségi játékokat fejleszteni.