asgh#14
A blizzard 2016 végéig 9.6 milliárd (!) dollárt keresett a wowon. A LoL évente termel 1.6 milliárd dollárt.
Hol van ez a fejlesztési-fenntartási költségekhez képest?
Egyszerűen nem igaz, hogy ha valamire több százmilliót kell költeni, akkor muszály minden létező módon, rejtett költségekkel szivornyázni a közönség pénzét, hogy nyereséges legyen a project.
Persze ha szar és sikertelen, akkor minden project veszteséges, de szó sincs arról, hogy a 60 dolláros átlagárból ne lehetne brutál nyereséggel kitermelni egy játék fejlesztési és marketing költségeit, ha a játék amúgy népszerű.
És itt a lényeg: mint minden, a játékkiadás is kockázatos üzlet.
De ez had legyen már a kiadók feladata. Ahogy egy hollywoodi stúdiónak is évi 50 filmjéből 2-nek kell igazán nyereségesnek lennie, hogy pozitívban zárják az évet, úgy a kiadók is kiszámítható kockázattal dolgoznak.
És ahogy egy moziban sem kapcsolják le a filmet a vége előtt 10 perccel és kérik el a maradékért a teljes mozijegy árát, mert hogy hú de sokba kerül a filmgyártás, úgy a játékoknál is elvárható lenne, hogy ha az ember kifizeti az árát, akkor ne egy üres keretet kapjon, amibe idővel majd tartalmat vásárolhat, hanem adjanak érte teljes értékű terméket. Utoljára szerkesztette: asgh, 2018.01.06. 15:01:45