• defiant9
    #147
    Nem értek egyet. Én azt látom hogy logikailag a négylábú egy osztály amiből származtatjuk a kétéltűek vagy az emlősfélék osztályát, azért nevezünk valamit a programozásban is osztálynak és öröklődésnek mert ugyanezen az alapelv mentén kapcsolódnak az egyes objektumok, az ős tulajdonságait megkapják a leszármazottak majd hozzáteszik a saját specialitásukat. Az osztály szót ugyanúgy több területen is használhatjuk ez lehet biológia evolució, lehet objektum orientált programozás, de lehet halmezelmélet is.
    Ez az egész szál egy ideje arról szólt hogy a hasonlóságokat állapítsunk meg a genetikai kód evolúciója és egy program kód evolúciója közt (nyilvánvaló hogy itt az evolúció szót csak azért írtam hogy rámutassak a többféle használhatóságára:))
    A biológiai és az informatikai rendszerben is egy kiinduló komplex adathalmaz változik úgy meg az időtengely mentén hogy az eredmény megfeleljen a környezet támasztotta követelményeknek. Természetesen az 'intelligens' programozó és a véletlen mutáció máshogy dolgozik, de a kiinduló adathalmaz komplexitása ugyanúgy egyfajta mozgástér limitációként jelenik meg. Azonban például a legújabb ág(figyelem többértemű) az AI általi programozás már sokkal közelebb áll a biológiában látott sokat próbálkozunk aztán majd a legjobb eredményt megtartjuk kódolási mechanizmushoz.