• Irasidus
    #14
    Akkor csak az üzleti részét nézve, és Musk életére reflektálva. Amit te bővülésnek mondasz, az én úgy látom, hogy sokszor hazárdjáték, és előremenekülés, ami lehet befutó is, de bukás is. Bizonytalan a cég pénzügyi helyzete, és tulajdonképpen nem tudjuk a valós árakat, miközben csendesen de kúszik felfelé az ár, miközben még mindig nem volt nyeresége. Életrajzát olvasva, hogy többször is csődközelbe került, mind a SpaceX mind a Tesla, olyannyira, hogy a házát is eladta, és hogy az egyik vállalkozására vett hitelből támogatja a másikat, nem tudom mennyire normális kockázat az üzleti életben, vagy Amerikában (nekem is van vállokozásom, ezért mondom). De legyünk pozitívak, sikerül, de ettől még a valós számokkal adós, nem tudjuk, ismétlem nem tudjuk, hogy valójában mennyibe kerül egy újrahasznosított indítás, csak tippelni lehet. Ugyanis az ár amit írnak, és a valóság nem ugyanaz! Persze, én kínálhatok neked valamit 30 millióért, miközben a valós ára 60 millió és én hitelből fedezem a többit, de akkor kérdezem én, ez így üzlet? Persze, tudom, hogy ez marketing része, és ezzel akarja magához csábítani a megrendelőket. Ok, elfogadom. De, még mindig ott tartunk, hogy technológiai részről se nekik, se nekünk nincs fogalmunk a valós árakról. Nekik azért, mert a technológiai kiforratlan, nekünk meg azért, mert nem nyereséges áron kínálja a rakétáit. Tehát azok az indításról szóló pénzek valósak, csak a tartalom nem, így csak következtetést lehet levonni a tényleges árakról. És ez egyenlőre csak Amerikában árrealizálás (ráfért már), nemzetközi viszonylatban viszont érdekes a megítélése. Ennyit akartam mondani.
    Utoljára szerkesztette: Irasidus, 2017.04.02. 13:08:03