• CsZ
    #20
    Ezek szerint amikor elveszti a kontrollt a program, és átadná a kormányt azonnal vészfékez: ezzel balesetveszélyes helyzetbe hozva a benne ülőket, és a mögötte haladókat. Minden más eset csak úgy képzelhető el, hogy kilométerekkel messzebb lát mint egy ember, vagy töredék olyan sebességgel megy.
    Esetleg előre látja, hogy majd el fogja veszíteni a kontrollt? Az esetek egy részében talán.
    Totyorgó robotokat kerülgetni sincs kedvem - ami egyébként megint balesetveszélyes lenne. Csináljanak nekik külön pályát, építsenek az aszfaltba elektronikusan leolvasható chip-eket (nem plusz felfestést...), és ott vagizzanak akiknek utazás közben is posztolni kell valamit.
    Játékok ezek még, csak sajnos a bőrünkre mennek. A mosógéppel vagy az ABS-sel példálózni kis csúsztatás szerintem. Olyan mosógépre hasonlít a megoldás, ami mellett vagy folyamatosan ott állok, vagy időnként ledarálja a ruháimat - ez azért nem az ahogyan most működnek ugye? Ha az ABS nem működik azért minden megy tovább - rosszabb teljesítmény mellett, de folyamatosan van fék. Nem kerülök a hiba pillanatában veszélybe - megyek a szervizbe. Egyenlőre minden alapvető fontosságú funkciót támogató rendszer úgy lett kialakítva, hogy leállása esetén alap üzemmódban, használható marad az adott funkció. A jelenlegi önvezető megoldások backup megoldása én volnék? Akkor tulajdonképpen ez nem önvezető autó, hanem egy új fajta tempomat. És ha a marketing nem állítana mást erről, akkor nem is lenne gond. Csak hát kit érdekel egy okos-tempomat :-)
    Félreértések elkerülése végett: én örülnék egy önvezető autónak, biztos vagyok benne, hogy lesz is, de a közlekedés ma az emberi sofőrökre van kialakítva. Olyan robot sofőr, amelyik egy emberekre szabott világban lesz jobb mint egy ember - na az szerintem még odébb van.