Wasteland 3
  • Andule
    #179
    Na akkor legyen itt egy ellenvelemeny is. Sztem a jatek kozepszeru. Perpill bugos mint az allat, a single play - csak idegesito/zavaro szinten de a co-op game-breaking szinten ahogy olvasom. Nyilvan jonnek meg a foltok de felvetodik a kerdes h mi a faszt csinaltak az elmult fel evben amivel kitoltak a megjelenest? Beta ota perpill semmit nem fejlodott pl, talan csak a toltesi ido csokkent 70-90 mp / hdd alol, 45-60 mp ssd alolra. Ez meg mindig zavaroan hosszu annak fenyeben hogyan mukodik a loot rendszer. (ugyanugy mint a 2esben, akik nem ismernek roviden: ha egy ladaban pl. fegyver van akkor visszatoltesekre is az lesz de siman lehet magasabb tier-u igy ha az ember turelmes vagy elbaszta a penzet akkor lehet a visszatoltesekkel pocsolni. W2ben Californiaba erve a hirtelen nehezsegemelkedessel nehezebb fokozaton "erdemes" volt ezzel szoszolni.)
    Gameplay valtozasok: nincsen lovasmod valtas vagy szabadon aktivalhato celzott (fej) loves, van helyette Precision strike ami egy CHR attrib alapjan toltodo spec tamadas ami alapbol kicsit tobbet sebez es esely van ra, h testresztol fuggoen debuffot is okoz, vagy meg extrabb sebzest (fejnel). Szokni kell kicsit de utana akar meg taktikailag is hasznalhato.
    Initiative party alapu immar szoval a csapatok egyutt mozognak ergo absz. lenyeges h mi lojjunk elosszor. Legalabbis az a tapasztalatom, h olyankor mienk a kezdemenyezes (csak ugy ahogy a W2ben volt) kiveve ... kiveve amikor mashogy van. H pontosan mikor dont ugy a gep h kezdemenyezest dobunk valojaban is arra perpill csak sejteseim vannak. Ugyanis van am a SPD attrib alapjan plusszunk erre ami elmeletileg akkor lepne eletbe ha netan egy ellenfel eszrevenne es olyankor emberenkent donti el, h kepes-e vki az ellen elott reagalni. Kar h olyankor ez nem lep eletbe ha az ellen mar messzirol beszelni kezd hozzank (script) mert akkor fixen o kezd. (like in W2) A sok felteteles mod azert mert a tutorial egy rakas szar a temaban es semmi hasznalhatot nem nyujt szoval ki kell tapasztalni ... aztan amikor mar azt hinne az ember h megvan a mechanika akkor egyszercsak megis maskepp mukodik. (Ami persze lehet csak bug) Ehhez jon kiegesziteskepp meg a lopakodas mivel a Sneaky shit skill (tenlyeg ez a neve) ad + initiative %ot. Es akkor a lopakodas ... szoval az ellen kb 5-7 meterre lat. Mind. ha ebbe befutunk akkor skill nelkul instant kiszurnak, ha van kepzetsegunk akkor az eszreveteli ido kitolodik a befektetett pontokkal. Ennyi. Profi, atgondolt, intelligens. :sarcasm off: persze ad meg + stealth damage-t szoval erdemes befektetni pl. a snipernek, h egy lovessel ki tudjon iktatni az elso korben vkit, right? well, persze, felteve ha hajlando vagy az 5 meteres latoterbe bemenni mert amugy a sneak skill nem aktivalodik, ergo nem ad bonus dmg-t sem. Profi, atgondolt, intelligens. :facepalm:
    es ott van meg az animal whisperer ami "milyen jo mar h innentol a petek harcolnak melletted, nem?" persze ha tulteszed magad a damage sponge harcolo cicakon, tyukokon, malacokon. egy lvl3as skillel mar masfelszer annyi hp-ja van barmelyiknek mint a STR6os medical marveles (+5hp/lvl) recruitomnak. mert h szintben a partyhoz igazodnak. es a legelejen felveheto supa-cat armort is kap, meg tobb hp-t es a sebzese sem utolso. persze olyan utasitast kiadni nekik, h "maradsz" nem lehet szoval nagyon ne nevezzuk el oket magunkban. es lehet h nagyon cukker az sziszego es az ellenre ugralo cicus animacioja de a jatekot baromi nehez komolyan venni, mint postapoc rpg ilyen szintu faszsagok mellett. Es igen, siman idekerulhet a Kodiak osszes "roppant vicces(en kinezo)" upgrade-je is.
    A kerdesre h van-e craft a valasz, h nincs. nem vagyok annak a hive h minden jatekba kell mert sztem ez nem igaz, de itt annyi teny h elferne h a scrapet felhasznalva tudjunk csinalni legalabb weapon/armor modokat. mert az meg mindig van de valtozas h immar nem tudjuk leszedni igy aztan a magasabb tier-u cuccokat tartalekolni kell a jo(bb) fegyverekre. eddig majdnem ugyanazt tudjak mint W2ben, keves az elteres es azok is inkabb olyanok, h vmi debuffot adnak vmi buff elleneben. eddig nem lattam utobbibol olyat ami roppantul megerte volna.
    Amivel Petruz keverte az az, h vannak csataban egyszerhasznalatos tornyok, minirobik amiket elhajitva mellettunk harcolnak. Mechanic skill kell hozza, tudnak hasznosak lenni es relative olcson beszerezhetok is.

    "Kevesebb szöveg van és jobban olvasható, nem kell minden vacakra rákérdezni. " yep, az adott szoveget jobban latod amig az NPC beszel, onnantol h valaszolnod kene semmit, visszaolvasni sem lehet ofc. En is igy kepzeltem egy rpg, yep. :/

    "A menü, a GUI nekem jobban kézre áll a W3-ban, az inventory is sokkal jobb" nyilvan izles dolga, de spec mivel nincsen mindennek kulon fule, raszuresi opcioja igy azert sok junk item mellett eleg pocsolos tud lenni megtalalni a skill book-okat pl. plusz arrol szinten megoszlanak a velemenyek, h a shared / no weight inventory QoL improvement vagy rpg hangulati elem kiherelese. W2ben en spec alapvetoen elveztem de nem sirok a hianya miatt, tulelem; nem ezen uszik el szamomra a hangulat. (van ezer meg egy mas)

    " világ manipulálása a W3-ban hatékonyabb és automatikusan a legjobb képességű csapattagot választja ki." W2 DCben is a feladathoz legjobban erto ment automatan. az amugy sztem is udvozlendo h immar nem %os eselyeink vannak zarnyitasra/csapdahatastalanitasra hanem szimplan skill lvl-tol fugg mivel a W2ben kibaszott idegesitoen mukodott imho. a 90%os siker a gyakorlatban 25%os volt es amikor lvl12-13as nehezsegu csapdak voltak azt nehez volt maskepp ertelmezni mint direkt kibaszas es idohuzas.

    "A csaták jobban hasonlítanak az X-Com-ra, mint a W2-re, ami megintcsak ízlés kérdése. " nope. nope, nope,nope. es megint csak nope. X-com minden butitasa ellenere meg mindig epit a taktikara mig a W3 csak szeretne h ezt higgyuk. az AI buta mint a seggem, szo szerint semmit nem pimpeltek rajta W2 ota. (es mar ott is gaz volt) csak h egy peldat mondjak, az osszes a palyakon fellelheto olajos hordo, gaz / ntrogen palack nekunk van lerakva mert a gep nem lo rajuk direkt akkor sem ha tobb embered mozgatod oda fedezekbe. ha netan mellelonek a sracainknak akkor lehet h azt talaljak el helyette es megis berobban de direkt nem celozzak soha.

    "Érdekes és fontos eltérés a W2-höz képest, hogy bizonyos események lezajlanak, ha nem reagálsz időben."
    a Garden (kvazi tutorial) ota nem lattam ilyet. lvl 17-19es a party perpill

    " A W3-ban többnyire karakteresebb, emlékezetesebb NPC-k vannak. A csapattal tartó kísérők is sokat beszélnek, közbeszólnak párbeszédekben.
    - A W3-ban jobban érzem, hogy befolyással vagyok a helyszínek és frakciók sorsára. De lehet, hogy ezt csak belelátom"
    Sztem csak belelatod.

    "Ez is tele van n+1 féle tárggyal, ami pénz, de valójában semmi sem jó?"
    Aha, ez is. Izles dolga nyilvan de nekem ez tetszett kicsit. kvazi azt volt hivatott reprezentalni h egy vilageges utan nincs olyan h mindenhol elfogadott valuta es ilyen cserebere alapon mennek a dolgok ugy nagy altalanossagban. mivel most mar nincs sulylimit ami miatt barmi negativ hatasa lenne ennek lehet teged is kevesbe fog zavarni.
    Sztem amugy a terkepek (es igy a tennivalok) kisebbek, a vilagterkep detto es az kulon is ultragaz, olyan alapveto funkciok hianyoznak belole ami a 2esben alap volt. (pl. mar felfedezett / ismert helyekre egy bal kattal automatikus iranybaallasa, elindulasa) a rogzitett kameraszog es tavolsag miatt raadasul kelloen attekinthetetlen is.

    aztan a sztori ... hat nekem eddig igazan semmilyen ... engem spec eleg sokszor zavar h az eddigi sztorit kvazi telibeszarja es ezt azzal magyarazza, h egy segelyszallitmany miatt Coloradoba erkezo kulonitmeny utolso ket rookie tuleloje vagyunk. (ez a bevezeto video szoval ennyi spoiler imho elfer) es innentol senkit nem erdekel, h azert kell C. Springbe menni kuncsorogni mert robotok es synth-ek szetvertek a bazisunkat, kinyirtak kismillio artatlant es tarsunkat, megoltek ikonikus vezetonket.
    SPOILER! Kattints ide a szöveg elolvasásához!
    szoval tenyleg kurva logikus h egy szo nelkul hagyjuk h az uj bazisunkra erve rogton egy AI-t installaltak a kocsinkba. right. :/
    A fosztori nekem eddig elmegy, nem haladtam benne tul sokat de eddig semmi extra. nem rossz legalabbis (nem is jo) eddig de nekem nagyon nem akarja hozni azt a sotet es nyomaszto hangulatot amit pedig annyira hangoztattak es annyira szerettek volna elerni. egyszeruen tul sok oldalagi baromsag van ami kizokkent, masreszt sztem nem eleg jok ehhez a parbeszed es sztori irok. Sokszor volt raadasul olyan erzesem is h absz. logikatlan a valasztasi lehetoseg. (pl. a Fryan Bargo-s resz) Eddig olyan bena fekete-feher Fallout4es / Bethesdas valasztasok voltak kb.

    .
    .
    .

    DE ...

    Ez az en benyomasom es ez azon alapul, h a W2 egy gyenge-kozepes 4/5os kickstarteres jatek volt ami nekem spec tetszett. megvoltak az alapok, megvolt benne minden potencial h a W3 egy igenyes, lecsiszolt valoban taktikai rpg legyen mint ahogy a marketingesek szerettek a 2esrol hangoztatni. melyebb, osszetettebb harcrendszer, jobb es tobb valodi valasztasra epulo tortenet kidumalhato szituaciokkal, elagazo, komolyabb szalakkal. Detto osszekalapoztak ra egy kello alaptoket es mikor felvasarolta az InXile-t a Microsoft akkor tuti be is biztositottak az anyagi dolgokat. a fejlesztessel is elvoltak jo par evet, nem mondhatni h elkapkodtak volna a dolgokat. Es ahogy a forumukat olvasgattam a beta utan/ota ezzel nem egyedul voltam/vagyok igy. ebben a tekintetben csalodas tehat nekem eddig a Wasteland 3. Viszont ahogy nezem ezzel a velemennyel kisebbsegben vagyok. steam-en 79% positive-en all, metacriticen 86/100 ill. 7.7/10 user score-ral, meg GOG-on is 3.8/5on a verified ownerek alapjan. Szoval az osszes fentebb leirtat ennek fenyeben erdemes olvasni ... marmint h ennek a jateknak, backer letemre, nem en vagyok mar a celkozonsege.
    Utoljára szerkesztette: Andule, 2020.09.14. 20:53:22