• NEXUS6
    #41
    Jó, de érted, ha nem egyszerre cseréled ki az összes kocsit és teszed a környezetet alkalmassá a robikocsi használatára, akkor a tulajnak a drága robikocsiból addig csak hátránya származik.
    Ha 50-nel megy a pesti délutáni hazarohanásban, leszorítják, belemennek, ha ismeretlen helyre megy legalább úgy eltéved, mint az emberi sofőr, vagy jobban, vadállat hőbörgős, vagy mazsola autós ismeretlen reakciót vált ki a mesterségesből, ja és plusz meghibásodási, hibaforrás az egész számítógépestöl, szenzorostól, interfészestől.

    Szóval esetleges negatív tapasztalatok tovább fékezhetik az elterjedését, ami miatt mégkevésbé lesz hatékony a már utakon poroszkáló példány is. Csak annyit mondok, hogy folyamatában kell szerintem ezt is nézni, és a lassu terjedés az egészet önmagában még inkább lassítja.

    A közlekedésszervezést illetően én kétlaki életmódot folytatok, Pesten és kisvárosi szinten is vannak tapasztalataim a közlekedéslehetetlenítő mérnöki munkát illetően. És a helyzet sajnos mindenhol egyre rosszabb. Miközben prognosztizálhatóan évi minimum X %-kal (X>=5) növekszik az autós forgalom, az autós közlekedést nehezítik, a szűkített sávra terelt, így mesterségesen tovább növelt forgalom mellé szinte direkt rakják a kerékpáros sávokat, az autobusz megállókat szinte direkt a kerszteződésekbe telepítik, ahol hiába zöld a lámpa, még az esetleg már elvonult szembejövő forgalom után sem kerülhetsz a záróvonal miatt, mind ezt egysávon öböl nélkül, meg ilyenek.

    Az meg egy baromság, hogy milyen jó a robikocsi, mert dugóban autómatikusan tud araszolni, amíg én fészezek. Neeeem! A dugókat kell megszüntetni és nem a kocsiban akarok fészezni egésznap. Mert a dugó oka alapvetően az, hogy alacsony áteresztőképességű útszakaszon nagyobb forgalmat akarnak átpaszírozni (mert csökkentik az átersztőképességet) és nem az emberi sofőr önmagában.