• dchard
    #11
    Szabályok eddig is léteztek, de ez nem tántorította el a taxisokat a sorozatos átverésektől. Nem véletlenül alakult ki az emberek többségében legalább olyan rossz kép róluk, mint az autós oktatókról vagy a rendőrökről.

    Én azt mondom, hogy hadd döntsem el utasként én, hogy milyen minőségű szolgáltatásra vágyom és ezért mennyit vagyok hajlandó fizetni. Egy olyan piacon, ami a taxi szolgáltatást gyakorlatilag monopol keretek közé szorítja, semmilyen verseny nem alakulhat ki. Szerintem a lényeg az, hogy átlátható legyen: milyen szolgáltatásért és mennyit kell fizetni, nem pedig az, hogy az állam kitalálja, hogy nekem mire van szükségem, ha meg ez nem tetszik akkor mehetek ahogy akarok. Rábasznak, mert így a potenciális utasok jó része megy is máshogy, és nem fizeti ki egy felnőtt havi bérlet árát például egy reptéri transzferért. Főleg nem egy olyan városban, ahol éjszaka is meglehetősen jó a tömegközlekedés. Egyszerűen nem áll arányban a szolgáltatás ára és az értéke.

    Bizonyára érdemes ezt átlátható keretek közé szorítani, de egy innovatív szolgáltatást már eleve elkaszálni, mert az sérti a taxisok érdekeit, miközben nem is láttuk még a problémákat vagy ennek a hatásait, ez körül-belül fedi egy korábbi hozzászóló gőzgép romboló hasonlatát...