• kvp
    #10
    "Amíg az egyes utcai autók akár 25 000 vagy még több alkatrészből is állhatnak, addig a Local Motors modelljei csupán 50 alkatrészből."

    Csak a karosszeria keszul 3d nyomtatassal, egy darabbol. (nyithato ajtok, stb. eseten mondjuk 7-8 darabbol) A tesa uj jarmuveinek karosszeriaja hasonlo modon, csak uvegszalas anyabol keszul. Minden mas a ket auto eseten egyforma, hiszen a burkolat alatt ugyanolyan vaz, motor, stb. van.

    Egyebkent a prototipus nyomtatasi technikaja nem az a nagyfelbontasu retegezett uv kotott poros technika, amint pl. a shapeways is hasznal, hanem egyszeru csikozott olvasztott muanyag, amit muanyag huzalbol nyomtatnak. Lattam mar ilyet kozelrol es eleg gyenge minosegu, kisse szunyoghaloszeru az eredmeny. Annyira, hogy meg a forumos fotokon is latszanak a csikok. Raadasul az egesz iszonyat merev es torekeny, tehat a legkisebb erohatasra (koccanas) darabokra torik. Tehat lehet jo lenne az otlet, de nem ezzel a technikaval.

    Ha mar 3d nyomtatott auto, akkor en szemely szerint egy uvegszalas technikat tartanek jonak, ami ugy mukodne, hogy habbol kifaragja egy nagyobb cnc a format, majd ragasztoba aztatott uvegszalas paplanokat raknak ra. Szaradas utan leveheto es sorjazas utan festheto es mehet fel a fem vazra mint most a teslaknal. Egyebkent manapsag a legtobb gyari concept car mar igy keszul, tehat a technologia adott.