Fürtös#28
Kicsit dobálóznék az infókkal:
Nem kell 5-6 évben gondolkodni a mai autókkal tervezetten max 4 évre számolnak a gyártók(lásd GM élettartam garancia:100000mérföld).
Cél a vásárló meggyőzése arról,hogy egy 4 éves autó már nem megbízható,le kell cserélni(Más kérdés,hogy ez a szemlélet jót tesz az üzletnek is)
Igen az autókat nem mérnökök tervezik,hanem marketingesek és gazdasági elemzők.
A mérnökök próbálnak jót csinálni,a gazdasági osztály meg szoritja le a költségeket,saját kézből való story:Váltótartó bak repedése,visszajelzést küldtünk a gyártónak teljes dokumentációval mire küldtek egy "updatelt" alkatrészt,amiben 2 grammal több anyag volt persze újra elrepedt.
Ezt a folyamatot kb 6szor jártuk végig mire eljutottunk egy alkatrészhez ,ami nem repedt el az elmúlt 600km megtétele alatt,(0-24 ben hatják az autókat a teztpilóták).
Mindent a költségek lefaragásának vetnek alá a mérnök véleménye másodlagos,őt csak akkor kérdezik ha már tényleg nagy a gond.
Diagnosztikáról: Had világosítsak már fel pár embert arról,hogy a diagnosztika szó jelentése nem az,hogy bedugod a laptopot,a laptop kiírja mi romlott el, te azt az alkatrészt kicseréled és máris jobb az autó mint új korában.Ennél jóval bonyolultabb a dolog a diagnosztikai rendszerek nagyon nagy segítséget nyújtanak a modern vezérlések (nem vezérműszíjjra gondolok itt hanem motorvezérlésre) javításában,de szó sincs arról ,hogy megmondja mi a baja az autónak.Soha nem fogsz olyan diagnosztikai üzenetet kapni,hogy: Légtömegmérő elromlott cseréld ki! Max olyat ,hogy: Légtömegmérő jel értéken kívül.De ,hogy mitől az már más kérdés(Opel Mokkát semmi szín alatt ne vegyetek!).
A márka szervizekről: Ma márka szervízben csak nagyon kevés hozzáértő és motivált(!!!!!) ember dolgozik,aki kicsit is érti és szereti az autójavítást az mind magánbizniszben nyomul,Had ne magyarázzam el miért.
Márka szervizben van hozzáférés a gyártó javítási utasításaihoz és van háttértámogatás\support a gyártó felől,de mivel ezekben is elég sok marketinges és gazdasági "szakember" keze benne van ezért a szerelési utasítás mindig úgy zárul:cserélje ki az egységet (generátor,indító,vezérlőegység,stb,stb) ez is csak üzlet.
Fedélzeti elektronikáról: A közlekedés biztonságossá tételéhez semmi köze,kőkemény marketing és mi elhisszük,hogy ez nekünk kell!
Már előre sírok azokon akik meredt arccal fognak pislogni a 500K számlára a 1.5 éves autójukkal ,mikor megáll benne az érintőgombos középkonzol,elismerem designos kis cucc, csak épp nem autóba való.
Ami biztos az elkövetkező 3-4 évben nm nagyon vennék új autót mert annyi technikai "újdonság" van belezsúfolva a mostani prototípusokba,hogy annak kell legalább 7-8 év mire kiforrja magát,de üzleti szempontból ezt nem lehet elkerülni,mert az emberek csak azt veszik meg amit eléggé lehet marketinggel tolni,a reklámszakma meg elég bonyolult dolog ott évente valami új dolgot kell az asztalra tenni mert a tavalyi nevekkel a kutya sem fog autót eladni...