glkb0iab9cwfxwfikpr4.png
Wargame series (Red Dragon)

Magyar nyelvű bemutató.
  • molnibalage83
    #2544
    Nekem semmi szükségem új nemzetre. Én akkor "flémelnék", ha újat tennék be, mert az erőforrások ökörségre való pazarlása. Semmiféle újat nem adna. Ahogy mondtam már bármilyen új nemzet harceszköze nagyrész jenki vagy szovjet lenne ráadásul másodvonalas. Akkor már elnézést, de mi a fasznak...?

    Miféle új élményt ad az, hogy török M48 és M60 lesz jenki helyett, amit most sem használ a kutya sem? Még a Cat C játékban sem. Miféle új élmény lesz a török F-16-tól és F-4-től mikor mindenhol más 0,5-1 generációval újabb cuccokkal rohangálnak? A gyalogság és a harckocsik egy része már most is "copycat" és az A cat unicorn egységek totálisan megborították az ALB jól eltalált egyensúlyát.

    A WG:RD fejlődése ellenére az egész WG szériának alapvető játékmechanikai hibái vannak. Soroljam sorban? Tengernyi van belőle.

    A helikoptereken nincs flare és semmiféle önvédelmi rendszer ahol kéne lenni. Egy 150 pontos AH-64D vagy Ka-50/52 pont olyan könnyű célpont, mint egy 15 pontos csupasz vietnámi UH-1...

    A hajók ECM-je minden fegyverre hat. Harkocsi ágyú, ATGM, AGM stb. Úgy ökörség, ahogy van.

    A hajók HP modellezése szar. ASM gépeken kívül semmi sem hatja meg őket. Erre is adtam egy jobb modellt, le sem szarta az EUGEN pedig csak annyi, hogy HP és ASM AP értékekek kellett volna megváltoztani...

    A repülőgpek ECM-je is hat a AAA- (optikaira is...) és a repcsik gépágyújára. Ez is ökörség. Az ECM hatásokat szét kellene választani minimum egység típus szinten, de igazából a fegyver trait-je szerint. Ez van [] között. Az igazi meg IR/radar szinten lenne. És ez még csak az ECM volt.

    A fedezék rendszer túlságosan primitív.

    A mozgó egységek ellen senki nem kap negatív aim bónuszt, ami akkora ökörség, hogy szavak nincsenek főleg RPG típusú és lövegeknél. ATGM-nél ez még elfogadható lenne...

    A tüzérség modellezése is úgy szar, ahogy van. A szórása állandó a távolsággal, a rakétás tüzérségnél meg nem. Mi ez a baromság..? Azonos távolságon a mortar miért is céloz gyorsabban, mint a tűzvezető számítógépes azonos korszak beli tüzérség...? Ja, hogy emiatt van 120 mm-es mortar spam és a régi tüzérséget gyak semmire sem lehet használni. Miért nem lehet előre becélozni pontokat és fire paranccsal indítani az áldást?

    A járművek miért képesek olyan sebeseségel tolatni, mint előre menni...?

    Miért nincs vásárolható tüzérségi radar, hogy ne mázlin múljon, hogy látod az ellenfél arty helyét vagy sem? Ez ne ügyességi játék legyen már könyörgöm...

    A heliok ellen kell a LOS, az erdőből nem tudsz légvédelmi rakétát indítani. Repülőgép ellen igen, csak a terep kitakarást számolja.

    A légiharc rakéták indítási távolsága nem függ a cél sebességétől és aspektusától, emiatt a SAM-hez képest problémás a használatuk. Alapvetően túl vérprimítv a HMZ modellezés és teljesen ökörségekhez vezet, mert a range nem a rávezetés, hanem az indítás távolságát határozza meg. Távolodó cél ellen HÁROMSZOR akkora HMZ is lehet, mint közeledő ellen.

    Folytassam még? Mert oldalakon keresztül tudnám. Ennek fényében akkor miért is rakjanak be új egységeket? Inkább legyenek hídvető egységket a kétéltűek mellett. Legyenek tüzérségi radarok. A harckocsiknál legyen a HE/pct. lőszerek aránya fix és ne végtelenül rugalmas, stb.

    Tonnányi játékmech. fejlesztés lehetne ami tényleg sokat vinne előre. Az semmit nem visz előre, hogy egy új nemzet harceszközeniek cirka 90%-a a most is meglevő lenne úgy, hogy ráadásul azok másodvonalas jenki szarok voltak a '80-as években.


    A baj az, hogy te és más alapvetően nem tud gondolatban elszakadni attól a deck rendszertől és egység ábrázolástól, ami most van. Iegn, anno újszerű volt, de ennyi idő után látszik annak is az alapvető hibája. Ha deck rendszert akartok, akkor is értelmesebb lenne úgy gondolkozni, hogy nem egyesével hívsz be harckocsit vagy bármit, hanem mondjuk zl. szintű modellezésben érdemes gondolkodni. Ez zl. állományával dolgozol. (Jellemzően ez a legkisebb manőverező egység.)

    Akkor úgy nyerne értelmet, hogy a legnagyobb harcértékű és drága zl. a jenki/szovjet és az olcsóbbak a minor nemzetek. Ezek lennének a kártyák és adott era szerint lehetne költsége és elérhetőség. Tehát lenni jenki hk. zl. 1975-ös és 1988-as felépítéssel és tecnikával is. Légierő esetén dettó ez, mindenre alkalmazható.

    Ez csak egy ötlet, de remélem érzékeled, hogy mennyivel reálisabb és mennyivel több lehetőséget adna. Lényegében a hadjáratban levő mozgatható egységeket képezel el, megfelelően skálázva. Nem lenne olyan helyet, mint most, hogy két harckocsit véd akkor légvédelem, mint egy egész zászlóaljat. Ezen egyszerűen így nevetséges.

    Ez egyben azt is magával hozná, hogy a gyengébb egységeket is KÖTELEZŐ lenne használni, mert nincs olyan deck, hogy mindenből csak a legjobb van. A valóságban erre soha nem volt pénz.

    Azt kell hogy mondajm az emberek többségének lövése sincs a modellezésről és egy rendszer felépítéséről és arról, hogy a WG mit modellez. Ennek fényében meg az, ami a wishlisten van rajta nettó marhság sokszor.

    Mondom annyi oldalt tudnék írni arról, hogy hogyan lehetne fejleszteni, amennyit nem szégyellek. Forrásal, indoklással, amit akarsz.

    Az ALB azért volt jobban sikerült, mert nem akart túl nagyob markolni. Az RD esetében igaz, hogy a kevesebb több lett volna...
    Utoljára szerkesztette: molnibalage83, 2016.02.24. 11:41:25