• kvp
    #137
    "Akkor azt árulja már el nekem valaki, hogy miért van XP-hez képest fele akkora GPU teljesítményem Win7 és Vista alatt"

    Ez csak a driveren mulik. A driver modell megkerulese nem lenne jo otlet, mivel ekkor minden grafikus alrendszerbeli hiba kek halalhoz vezetne, mint xp eseten. A korlatozas csak akkor kapcsol be, ha vedett mediatartalmat (pl. dvd-t) akar valaki dekodolni. Egy normal jatek eseten csak a ket extra vedelmi szint valtas van, ami modern processzorok eseten szinte semmilyen lassulast nem eredmenyez. Regi cpu-k (pl. P4) eseten viszont megduplazza a szukseges idot, bar ez is csak akkor okoz gondot ha a program sokat valt a ket context kozott. Megkerulni nem lehet, mert a kernelben nincs olyan komponens ami ezt lehetove tenne es az egyetlen jo megoldas a videokartya driver-ben a buffer kezeles rendes megvalositasa. Mivel agp-s kartyat nem igazan hasznal az ember win7-tel, ezert ez a gond nem igazan szokott elojonni.

    A megoldas egy driver frissites lenne a legujabb a kartyat tamogato meghajtora, lehetoleg nem a kartya, hanem a kartya chipset-jenek gyartoi oldalarol. Ha a hardver mar kiesett a support-bol, akkor viszont nem sokat fog javulni a helyzet.

    ps: Win7 alatt az osszes futo program a grafikus gyorsitast hasznalja, tehat a jatek elinditasa elott lehetoleg az osszes tobbi ablakot el kell tuntetni a desktop-rol (azaz bezarni a hozza tartozo programokat), mivel igy joval tobb grafikus memoria all a jatek rendelkezesere. Igazabol a win7 nem igenyel erosebb kartyat, de az egy alkalmazas szamara elerheto szabad grafikus memoriat altalaban megfelezi, mivel a tobbi kell az ablakozo rendszernek. Persze szukseg eseten swap-el a videomemoria es a rendszermemoria kozott, de az nagyon lelassitja a rendszert.