• B0nFire
    #13
    Ez bullshit! A fájlcserélés előtti időkben sem hallgathattad végig a CD-t, kazettát a boltban. Max megengedték, hogy belehallgass két percig, azt slussz. A könyvesboltban sem kölcsönzik oda neked az új könyvet, hogy elolvashasd, mielőtt megveszed. Az elektronikai cikkeket sem viheted el kipróbálni, vagy elhiszed, amit a katalógus és az eladó állít és megveszed (otthon meg szembesülsz, hogy mégsem olyan szép a dolog), vagy nem veszed meg.

    A kocsmában sem kérhetsz minden pálinkából egy kóstolót, hogy melyik ízlik jobban, és majd te azt veszed meg. Vagy az étteremben végigenni a menüt és csak azután fizetni, amelyik ízlik. Ilyesmi a világban sincs. Igenis meg kell venni a zsákbamacskát. Nekem is van kedvenc íróm, akinek minden művét megveszem, hogy teljes legyen a sorozat, hiába az utóbbi pár évben már nagyon ellaposodott, soha nem tudhatom, melyik könyve lesz ismét nagyon jó. Ez van. Van a termék, meg van a vevő. Meg van a reklám. A reklám célja az, hogy veled a terméket megismertesse és vonzóvá tegye számodra. Nem a kóstolók.

    Az más dolog, ha valakinek a kedvenc együttese nem forgalmaz Európában hivatalosan. De elsősorban nem őróluk szól a dal, hanem az európai jogvédő szervezetekről. Németekről, franciákról és olaszokról.