Wii - Wii U - Switch - és a többi
  • Pio
    #8831
    Igen és az volt a lényeg, hogy ha beregisztráltál az oldalra, megadtál egy számlaszámot és betetted vagy a csatornád egészének vagy az egyes videóknak a linkjét, akkor azok után megkaptad előbbi esetben 70, uóbbi esetben 60%-át a bevételnek, a többit behúzta a Nintendo. A logika emögött valami olyasmi volt, hogy a Nintendo dolgozott a terméken, aminek a segítségével Te műsort csinálsz, ezért osztoztok a bevételen, ami persze eleve kikezdhető logika, hisz a konzolt, játékot megvetted, akkor már fizettél a Nintendonak.
    De a probléma nem is ez volt igazából, hanem az, hogy a jutúberek jelentőssége látványosan megnőtt, komoly marketing tőkét képviselnek, amit ráadásul ingyen csinálnak. Az egy nagyon érdekes kérdés, hogy mennyi bevételt termelt a Nintendonak a claimelés, amitől ezzel teljes egészében el fognak esni és hogy ezt kompenzálja az ilyen módon nyert extra reklám.
    Szinte biztos vagyok benne, hogy anyagilag ez egy minuszos húzás a részükről, rövid távon mindenképp, de pont most tehetnek meg ilyesmit, amikor amúgy jól megy a szekér és nem ezen fog múlni a negyedéves üzleti jelentés.

    A filozófiai jelentősége viszont szerintem elég nagy a változásnak. Teljesen egyértelmű volt, hogy a Nintendo of America, Europe, UK már rég meglépte volna ezt, de az anyacég ragaszkodott a korábbi elvekhez. Úgy néz ki, hogy az új vezetőség nyitottabb a trendekre és hallgat a cég nyugati ágainak javaslataira is, aminek a hiánya eddig eléggé jellemző probléma volt a Nintendo működésére.

    Féligmeddig ide kapcsolódik, hogy többek közt miért is merik most meglépni, hogy elengedik ezt a bevételt, hogy US piacon különösen erősre sikeredett a Black Friday időszak:
    - $250 millió értékű termékértékesítés
    - Switch eladások 115%-al nőttel a 2017-es hasonló időszakhoz képest
    - ezzel a Switché lett a legsikeresebb black friday a cég történetében (eddig a Wii-é volt)
    - az adott időszak legjobban fogyó video gaming terméke volt online az Adobe Analytics szerint
    - több, mint 1 millió first party játék fogyott, 78%-os yoy növekedés

    overall US:
    - Pokémon 1,5 millió felett
    - Super Mario Party 1 millió felett, a sorozat legsikeresebb darabja
    - Switch 8,2 millió felett
    - 3DS 22 millió felett
    - SNES classic 2,5 millió felett
    - NES classic 2 millió felett

    Japánban pedig a Pokémon tolta meg a Switch eladásokat a szokásos heti mennyiség nagyjából ötszörösére.