#9
Hogy törhetett bele valamibe, amikor százharmincvalahányszor felment és kétszer volt baj? A kereskedelmi utasszállításhoz képest persze elfogadhatatlanul magas veszteség két gép elvesztése, de mikor a repülőgépeknek a 134 felszállása volt, akkor szite minden leszállás géptörés jellegű volt...
A nem túl hatékony üzemanyagfelhasználást nem tudom értelmezni. Az STS rendszernél kompaktabb és sokoldalúbb rendszer jelenleg nincs. Nagy teljesítményű horodozóraéták képesek akkora tömeget felvinni, mint az, de azokkal nem megy fel 6-7 ember meg a raktérben igen változatos cucc. Minden hibája ellenére az STS rendszernek jelenleg semmiféle alternatívája nincs bizonyos feladatokra.
A rendszer kinyírása inkább politikai és PR szinten, mint műszaki indoklás által történt. A veszélyek ellenére van jelentkező, aki felmene vele. Vállalják a veszélyes visszatérés kockázatát. Csak PR szempontból nem lenne szerecsés újabb emberek és technika elvesztése. Viszont a flottát jóval azelőtt nyugdíjazzák, hogy kirepülnék belőle azt, ami van...