#198
Plusz egy év fejlesztési időt kapott a BioWare az EA-tól azon apropóból, hogy a kiadó a megkérdezésük nélkül tette közzé a 2014 őszi megjelenési dátumot, melyet a Dragon Age: Inquisition készítői szűkösnek találtak. Mivel többfajta rassz és kaszt közül választhatunk a karakterlétrehozáskor, ezért számtalan kisebb-nagyobb részlet kerül a játékba, aminek eredményeként elképzelhető, hogy csúszni fognak az előkészületekkel.
A sorozat rendezője, Mike Laidlaw állítása szerint 100%-osan a rajongók visszajelzéseire támaszkodnak a munkálatok során, hogy a második részt követő negatívkritika-hullám után „visszahozhassák” az Origins jellegzetes és magával ragadó világát.
„Biztosak akartunk lenni abban, hogy elvégezzük a házi feladatot (…), valamint az emberek, akik odaadó lelkesedéssel várnak, felkészülhetnek egy elf, egy törpe vagy akármi más megjelenésére.” -nyilatkozta.