• bobijub
    #32
    előbb a pécés világban, valamennyire, aztán a hálózatos világban sokkal erősebben és a' zinternetes világban még annál is erőteljesebben érvényesül az a hatás, hogy csak egy maradhat.

    na jó. legyünk tárgyilagosak. vannak termékkategóriák, amikből "tízezerszám" életképesek lehetnek egymás mellett az előállítók, a forgalmazók és a termékek. (játék, zene, film, könyv, újság (főleg a helyi !). vannak a középutasak, amikből (logikailag) nyugodtan megélhetnek egymás mellett többen is a nagy hatalmas erősek, a közepesek és akár az icipicik is. az én levelezésélményemet semmivel sem rontja vagy javítja, ha olyannak kell levelet küldenem, aki nem ugyanannál a szolgáltatónál van.

    és vannak azok a termékek, szolgáltatások, ahol logikus is hogy csak egy big és néhány (de nagyon kevés), nála kisebb, de szintén hatalmas lehet életképes egyidejűleg. egy ki kit ismer alapon működő közösségiháló szolgáltatás erre jobb példa mint a kereső. és desktop oprendszer egyeduralkodósulására is lehet logikai levezetéseket kreálni, többfélét is.

    a harapottalma, a g00000 és az m$ abban nagyon jók, jó arányban tudtak egyik-másik ilyenben az élre kerülni, és jók az arányaik is a "nem bejött" projektek tekintetében. és itt az arányokat a pénztermelési képesség szempontjából kell szemlélni.

    hogy egy cég szimpi-e vagy-e nem-e az nem attól függ, hogy hány mindentvivő terméke/szolgáltatása van, és még csak nem is azon, hogy milyen ezeknek a minősége, hanem azon, hogy harc előtt, közben és utána mennyire viselkedik "etikusan" a versenytársakkal, a "fogyasztóival" és a "gyártóival" szemben, mennyire őszinte, mennyire erőszakos, mennyire kiszámítható, mennyire megbízható.