• Soto
    #29
    Ebben a transznacionális tőke által vezérelt virtuális világban az embert egyelőre nem sikerült digitalizálni. Az ember hallásérzékelése analóg,következőleg az eredeti jelet digitalizálhatják, kódolhatják, csűrhetik-csavarhatják, az sosem tudja reprodukálni az eredeti hangzást. Egyébként nemcsak műszaki, hanem filozófiai képtelenség, hogy egy analóg jelbe akármilyen módszerrel beavatkozunk, és a módosított jel információtartalma megnőne.

    A minap az egyik hangmérnök kollégám azzal rukkolt elő, hogy spekrumanalizárorral elemezte és digitalizálta egy C-227 típusú Steinway
    zongora hangját, amit betáplált egy szintetizátorba, következőleg a szintetizátor úgy fog szólni, mint a Steinway. Közöltem vele, ha még egyszer ki meri ejteni ezt az orbitális baromságot a száján, akkor kirúgom a cégtől.

    Akinek van némi zenei hallása és nem az interneten és MP3-on ismerkedett meg a zenekultúrával, az tudja, hogy a CD egy sterilizált élettelen, műhang, ami kifejezetten idegesítő. A förtelmesen pocsék MP3 és a többi információtömörítést alkalmazó eljárás pedig egyenesen bűncselekmény, ami csak arra alkalmas, hogy lerombolja a fiatalok zenei ízlését, értékszemléletét. A profitorientált üzletpolitikának azonban nagyszerűen megfelel. Habár szerzői jogokat sért, mivel az információtartalom csökkentésével és torzításával megváltoztatja az eredeti mű jellegét.

    Ami az analóg vinyl (bakelit) lemezt illeti, annak kicsi a dinamikája, keskeny a sávszélessége, zajos, de sokkal inkább hallgatható, mert a hangja a tecnikai tökéletlensége ellenére is természetes. Az analóg lemezhez képest a CD hozzávetőlegesen olyan, mint a szexbomba a guminőhöz képest.