• donpedro
    #23
    Zeneszerzőként egyrészt a hideg ráz a gondolattól, másrészt azért értem, hogy mire alapozzák a szoftvert. Maguk a zeneszerzők is sablonokat, sémákat használnak: más template-et (hangszerelési sablont) töltenek be, ha csatajelenethez írnak zenét, és mást, ha valami lírai részt kell hangsúlyozni; a választható akkordok száma véges, az átkötésekre ugyanazokat a trükkeket használja mindenki már századok óta, szóval nem teljesen alaptalan a dolog.

    Nyilván nem lehet tökéletesen modellezni minden egyes kreatív irányt, amit egy zeneszerző kitalálhat, de nem is kell, elég egy viszonylag reprezentatív minta egy hallgatható eredményhez. Csak épp ez nem jó irány. Az, hogy valamilyen hanganyag jól passzol egy érzelemhez, még önmagában nem kéne, hogy elég legyen. (Mindenesetre picit vicces, hogy a GEMMA vezető fejlesztőjét Rubisch-nak hívják - angolul rubbish=szemét...)

    Aami már most is egysíkú kicsit, az ezáltal még inkább az lesz. Amiről a cikkben is beszélnek, hogy bizonyos érzelmekhez jellemzően bizonyos hangszerelés, tempó, stb. társul jelenleg is (pl temetőjelenetnél rendre halk tremolo hegedűk sírnak a háttérben, ha űrhajó téved a képernyőre, akkor jön valami rezes fanfár, stb...) , na ez lenne még rosszabb, ha a GEMMA befutna. (Arról nem beszélve, hogy szép lassan az összes szakmámból kitúrnak a szoftverek, és miközben a készítők biztos büszkék és boldogok, én szép lassan éhen halok... Szívem másik csücskét, a web design szakmát is lassan megfojtják a web top szerkesztők és a rengeteg sablon, egyszerűen nincs igény eredeti munkára. De ez már off.)

    Azért remélem előbb fogok én mozifilmhez zenét szerezni, mint ez a szoftver. Nem biztos, hogy jó lenne, ha a mesterséges intelligenciák képesek lennének önállóan eredeti, az előre meghatározott (beprogramozott) sémáktól eltérő, mégis színvonalas megoldásokra. Ez az, amiben - egyelőre - még jobbak vagyunk, mi emberek. :)