#209
A HTKA.hu oldalon más is megerősítette konkrét linkkel a 8%-ot.
Most már látom, hogy igan, arra a bullshit videóra alapozol. Az alábbi mejgegyzéseket fűzném hozzá. (HTKA-ról idézem és másolom.)
Mondjuk kezdjük a Pierre Spery féle idézetekkel. Azok a ’70-es (!) évekből származnak, a legutolsó cikkem során felhasznált Jeff Ethell féle könyvből vannak idézve gyak. az utolsó betűig. Micsoda öngól. Nem véletlenül nem tettem bele a cikkbe…
Ez még a 4. gen. gépek éles bevetése előtti időből van, amikor még az SARH rakéták sem forrtak ki, aktív radaros rakéták nyújtotta előnyökről szó sem volt. Ergo a 2000 vs tucatnyi Me-262 példa – már elnézést – de lószar. Mondjuk kapásból azért, mert ilyen szélsőséges aránnyal soha nem fog a Raptor még akkor sem találkozni, ha hirtelen az össszes más gép megsemmisülne az USAF és mondjuk a Navy állományában…
Azt láttuk, hogy 1:1-ben egy SARH tehetetlen egy sima akív radaros vadász ellen is. Más nyelven szólva. Egy jobb radarrel ellátott két AMRAAM-os F-5E – vagy, ha létezne F-20 – képes halomra mészárolni az elvben csinos és drága SARH alkalmazó Szu-27 gépeket.
A gyakorlatok és szimulációk szerint, egy ARH-s gép ellen még SARH alkalmazó is csak akkor snaszos, ha ninc köteléktársa, adatkapcsolata és / vagy AWACS támogatása az ARH-s gépnek és be tudják keríteni. Anélkül tök reménytelen a dolog.
Az F-22 kardja még az ellenfélnél akkor is hosszabb, ha még a fellelhető legpontensebb R-77-et hordozza, mert a gép alapvetően magsan grasszál harci övezetben és M1.7-tel.
A radar bekapcsolásos résznél nagyvonalúan megfeledkezik az LPI üzemmódról és arról, hogy létezik adatkapcsolat. 1 Raptort mondjuk kb. be tud lőni az ellen. Ok. A többi meg közben halomra mészárolja az ellent, ha működik a stealth képesség.
Kihangsúlyoz egyedi hibákat – akikből más típusnál is tucatszám fordultak elő az üzemeltetés elején, de oda se neki – és gyak premanensnek tételezi fel. Kabin hiba azóta sem volt.
Stuktruális problémák és plusz javítási költség? Tényleg? Mutasson egy olyan gépet, amin nem volt ilyen. Az SH flotta, a sima Hornet flotta gépeit sem ingyen javították, egyes gépek függőleges vezérsíkjainál faszán látszik a plusz anyag, amit oda varázsoltak. Hogy is volt a levált orrú F-15 esete? Ejnye, de micsoda rövid és szelektív memória.
Alacsony hadrafohatóság az elején? Az F-15 flotta hadrafogatósága 50% alatt volt 1978/79 táján, a hajtómű és egyéb problémák miatt. (A C-5 flottával is voltak ilyen bajok.)
A processzorokkal tényleg baj lehet, de mi is volt a hír nemrég? F-35 és F-22 közös avionika. Ha ez meg lesz, akkor rohatul lényegtelen, hogy most mi van a Raptorban. Idővel amúgy is elavul. Akkor amúgy is ki lesz cserélve. Senki nem sír amiatt, hogy az F-16A Block 15 cuccait sem gyártják már, mert olyan gép nincs. Az F-22 szériák is magasabb osztályba lépnek idővel.
A fejlesztési költséget összemossa a teljes programköltséggel és még hozzáad valami rejtélyes okból 7 milliárdot. Kemény csávó…
Az, hogy 1996-ban nem állt szolgálatba annak elsősorban poltikai okai voltak. Szegénykémnek fel sem tűnt, hogy végetért a Hidegáború? Ha nem ér véget a Hidegháború, akkor valszeg szolgálatba áll. Elég csak arra gondolni, hogy a 160 B-2-ből lett 20. Azt mégsem fikázza az a marha, aki a videót csinálta, pedig a 20/160 az kevesebb, mint a kb. 187/700. Sebaj… A 21 gépes B-2 flottából 1 lezunhant. Ez a flotta több, mint 5%-a! A Raptor esetén ez 8-9 elvesztését jelentené eddig. Mennyi volt? Ennyi? (Hát repóráa vetítve?)
Másodsorban a felmerült új igények és 70%-os áttervezés elléggé elnyújtotta a programot. Az első F-22A-nak nevezhető gép nem 1997 (?) vagy 1999 táján került legyártásra? Ez volt az, ami nagyon közeli rokona a mai gépeknek.
A karbantartás úgy jön ki, hogy egy repóráa kb. 14-15 óra. Ez nem sokban tér el az előd F-15C-től, “csak” a Raptor némileg tud többet. (És az adat is elég régi tudtommal.)
AZ F-22 felett arattott egyetlen dogfight képet betette nagy araccal, de azt nem írta oda, hogy a szimulált BVR alatt hogyan mészárolta halomra a gépeket, meg azt, hogy NCTR képességben még az AWACS-ot is hazavágta. Ez kb. olyna bizonyíték, mint a Zalaegerszeg győzelme a Man. Utd ellen 2002-ben. Azóta sem volt ilyen…
Soroljam még?
Röviden, alapvetően fél és részigazságokból felépített ordító baromság a videó nagyrészt. Bármelyik géptípusról össze lehetne ilyet vágni. Értelme nem sok lenne…