Napenergia, hálozatba visszatáplálás kicsiben az interneten beszerezhető komponensekből
  • gosub
    #1099
    Elektromos autózással kapcsolatban korábban linkeltem, hogy az ADAC és a Fraunhofer intézet mérése, számítása szerint a jelenlegi villanyautózás nem kíméli a környezetet, az átlag német autós nagyobb ökolábnyomot hagy vele mint egy modern benzinessel. Csak a második tulajdonosnál kezd realizálódni ennek haszna.
    A töltés tömeges szinten megoldatlan probléma, vidékre olyan konténer töltőállomásokat terveznek amik agregáttal állítják elő a villanyt, mert jóval olcsóbb mint kiépíteni az ezt elbíró hálózatot. A napelemes/szélkerekes akkumulátor tárolású töltőállomás irreális árú az előbbihez képest és teljesen kitett az időjárásnak.
    A 4-500km hatótáv jól hangzik, csak utána elég sokáig kell töltikézni az autót, lassútöltés 37 km/óra, gyorstöltés 111 km/óra, ehhez is hatalmas nagy, valamint rengeteg töltőparkolót és töltőállomást kellene kiépíteni. 500km-enként 5 óra várakozás... Ha egy autót átlagban napi 1 órát kell tölteni munkába járáshoz az durván azt jelentené, hogy 24 autónként kellene egy töltőfej, de mivel jellemző töltési időszakok lennének ennél még sűrűbbre lenne szükség, sacc 3-4 autóra egy töltő a parkolókban, hogy valamennyire kényelmes legyen. Gondolj csak bele, egy paneles lakótelepen mennyi rengeteg autó van, tele kéne szórni töltővel, mert mindenki este, éjjel fel szeretné tölteni az autóját. De ki a fene menne le hajnali 2-kor töltőre rakni mikor a szomszéd végzett? Kb minden autó helyre kellene egy csatlakozó legfeljebb nem egyszerre töltenének... Ezen kívül még redundanciával is számolni kell, mert nem csak a lakásomnál, hanem a melóhelyen, üzleteknél is szeretném/muszáj lenne tölteni.
    Létezik villámtöltő 100 km/10 perc-el, 60%-ig, sőt még gyorsabb, de ehhez még drágább töltő kell és olyan autó is, ami meg jelenleg nem nagyon van. Valamint az akksi élettartamát rövidíti. Az áramhálózatról nem is beszélve, több 100 megawatt teljesítményt venne fel Békásmegyer panelparkolói, jellemzően éjszaka... Költői kérdésként ha most egy csettintésre minden autó, BKK busz, áruszállító... Bp-en elektromos lenne vajon hány Wattos erőművi kapacitásra lenne szükség, hogy reggelre ~100km villany kerüljön beléjük?
    Megoldásnak látszana a cserélhető akksi, de mivel marha nagyok az akkupakkok ezért az autó szerkezeti részeivé váltak, első keréktől a hátsóig tart, nem tűnik kivitelezhetőnek.