• T2k
    #159
    1. Igen, biztos voltam benne, hogy a szokásos, a hozzá nem értők által milliárdszor elkövetett hibát fogod megismételni. Az elektromos autók well-to-wheel efficiency értékét hasonlítottad össze a belsőégésű motoros járművek tank-to-wheel efficiency értékével. Ezek szerint szerinted az benzin/gázolaj ott materializálódik a járművek üzemanyagtankjában.
    Az olajat nem kell kitermelni, szállítani, finomítani hanem egyből hipp-hopp benyává alakul és megjelenik a tankban.
    A valóság azonban egészen más és ha ezeket a veszteségeket is beleszámítjuk akkor az jön ki, hogy az elektomos autó LEGALÁBB 2x akkora hatásfokú mint a belsőégésű motoros, azaz kevesebb mint fele annyi szennyezést okoz. És akkor még nem említettem azt hogy a szennyezését sem fél méterre a tüdődtől engedi ki, valamint hogy néhány erőmű emisszióját sokkal egyszerűbb és hatásosabb keretek között tartani mint sokmillió füstölő autóét és azt a trivialitást sem, hogy egy ócska belsőégésű motoros trágyának nincs más lehetősége csak a benya/dízel (meg az etanol de az jelenleg rosszabb mint a fosszilis források), míg az elektromos energiát számos olyan forrásból is elő lehet állítani, amik nem okoznak ilyen szennyezést (nap/víz/szél/atom).

    2. Nem. lsd. 1.