#158"Ha elektromos autókkal váltunk ki belsőégésű motorosokat, akkor nem növeljük, hanem csökkentjük az üvegházhatású gázok (elsősorban CO2) kibocsájtását. Még akkor is, ha akár 100%-ban foszilis üzemanyagú hőerőműben állítjuk elő az áramot hozzá."
1. Az elektromos áram előállítása a hőerőműben 33-48% hatásfokkal történik. Ebből még lejön az elektromos hálózat vesztesége (6-7%), plusz még a meghajtás vesztesége (20% veszteség).
Tehát az elektromos meghajtás hőerőművel és elektromos hálózattal együttesen számolt hatásfoka körülbelül 7%-22% körül van. Egy belsőégésű motornál ez 18-20% körül van.
2. Ha 100%-osan fosszilis erőműveket használnánk az autók meghajtásához, akkor az előzőekből kiindulva ugyanannyi üzemanyagot kell elégetni az erőműben, mint ha azt belső égésű motorban tennénk.
Sőt, szén égésekor (a világ elektromos-energia termelésének fő forrása) több üvegházhatású gáz (a radioaktív anyagokról nem is beszélve!) kerülhet a levegőbe, mint olaj vagy gáz esetén.
" Pl. a személygépjárművekben használt indítóakkumulátorok több mint 95%-át újrahasznosítják"
Az igaz, hogy például az USA-ban ez igen magas százalékban van jelen az újrahasznosítás, de sajnos vannak területek ahol ebből gondok vannak - például Bajos De Haina településen.