• T2k
    #154
    "Tehát önmagában az elektromos autóra való átállással nem védjük teljesen környezetet, ugyanis az elektromos autók által felvett elektromos energia 60%-a továbbra is a üvegházhatású gázokat fogja növelni."

    Mondom én csak a lényeget nem érted!
    Ha elektromos autókkal váltunk ki belsőégésű motorosokat, akkor nem növeljük, hanem csökkentjük az üvegházhatású gázok (elsősorban CO2) kibocsájtását. Még akkor is, ha akár 100%-ban foszilis üzemanyagú hőerőműben állítjuk elő az áramot hozzá. Mivel 100%-nál kisebb ez az arány ezért a megtakarítás még nagyobb.

    Egyetlenegy új erőmű építése nélkül a jelenlegi személygépjárműparkot több mint 80%-a teljesen elektromos meghajtásúra lehetne cserélni amennyiben csak völgyidejű töltést alkalmaznának.
    Az akkumulátorok kezelése meg réges régen meg van oldva. Pl. a személygépjárművekben használt indítóakkumulátorok több mint 95%-át újrahasznosítják, pedig súlyosan környezetszennyező savas ólomakkumulátorokról van szó, amikből majd 1 milliárd db létezik. A hibridekben használt nikkel-fém-hidrid akkumulátorok praktikusan 100%-a újra fog hasznosulni, igaz csak néhány millió db van jelenleg belőlük, ráadásul koránt sem olyan mérgezőek mint az ólmosak. A jelen-közeljövő lítium akksijaira ugyanez igaz.

    És akkor visszatértünk az eredeti mondásra, hogy ennél senki sem tudott még jobbat mondani, úgyhogy aki erre - a magasan a létező legjobb megoldásra - azt állítja, hogy nem megoldás az egy idióta (már korábban kifejtettem, hogy miért).