• kpbendi
    #17
    Kíváncsi leszek, hogy mi lesz a Moore törvénnyel ellentétes hatású Blinn törvénnyel, ami meg azt mondja ki, hogy a gépek gyorsaságával párhuzamosan nő a felhasználói igény növekedése, így a gépek kihasználtsága állandó.
    Pl. 3D renderelésnél ez úgy néz ki, hogy ha 95-ben valaki előállt volna olyan kéréssel, hogy párezer fotoreal szőrös figura rohangásszon egy fűvel vastagon borított mezőn, akkor pofán röhögték volna, ma meg megkérdezik, hogy mennyi legyen közülük a csíkos. Ma ha azzal jönnél, hogy ugyanezt szeretnéd IMAX 3D-ben lehetőleg holnapra, akkor elküldenének a sunyiba, pár év múlva valszeg nem lesz gond. Azaz a 3D renderelés esetében az 1 framere szánt renderidő nagyjából állandó (pár óra) és a nagyobb számítási teljesítményt komplexebb látványokra fordítják.
    Hasonló jelenség látható az otthoni számítástechnikában is. Pár éve még a 320x200 videó cd-ről lejátsszása volt a csúcs, ma meg 1080p HD-t tudsz valós időben streamelni.