• A1274815
    #236
    "Viszont utoljara en azt allitottam, hogy attol, hogy a felbontast noveltuk nem kell annyival nagyobb szamokkal dolgozni, hogy ez a teljesitmeny rovasara menjen. Tehat attol, hogy a szamok nottek, nem fog a teljesitmeny csokkenni"

    Na akkor megint áljunk meg a felbontás növelése az igenis teljesítmény rovására megy, csak nem azért mint amirő te beszélsz, hanem amiről írtam, ha csak nem a vakoknak szánt DOOM játékoról beszélünk, aholy kár akár egyetlen háromszöget is ki rajzolni. Egy háromszög áll n darab pixelből 640x480-ban kirajzolva, ugyan az a háromszög 1280x960-ban 4n darab pixelből áll. És egy pixel esetén van kitőltési idő (tényleges szín kitpltés, Z buffer kitöltés, Stencil Buffer kitőltés, Z-Teszt, Stencil Teszt, Alpha-teszt, kölönböző blendingek), ha textúrázod minta kiolvasái idő, meg pixelenként lehet még számítási idő. És a fentiek alapján majdnem fordított arányosság található az FPS és a felbontás között. A majdnem azért helyes, mert egy játékban nem csak a GPU dolgozik, hanem a CPU is és ez utobbi nem mindig készíti el időben a dolgokat. Valamint a geometria is vesz el a GPU teljesítményéből.

    De olyat állítani, hogy nem megy a teljesítmény rovására a felbontás növelése hülyeség, kivéve ha az erdményeket sehova se rajzoljuk, be, de úgy meg nincs sok teteje egy játéknak.