Christopher Nolan új filmje Leonardo DiCaprio főszereplésével
  • SubZero911
    #142
    Én a film sokadszori megnézése és a fórumok tömkelegének böngészése után azt hiszem megtaláltam a -kis saját- megfejtés(eme)t.

    SPOOOOOILER !

    Azt gondolom, hogy tényként elfogadhatjuk, hogy az egész film Cobb álma. Több határozott érv is van emellett, az apja felszólítása, hogy térjen vissza a valóságba, az altatós öreg aki tényleg csak Cobb-ra néz stb... (ha valakit érdekel levezetem :) )

    De volt valami, ami ideáig nem hagyott nyugodni és rájöttem !!!

    Cobb álmában a másik fél a tervező francia lány. Csak ketten vannak az egész álomban, Cobb az alany, a lány a manipulátor. Az indifferens, hogy a felesége halott-e vagy nem, hiszen Cobb álmodik. Tehát a felesége lehet még élő is.

    Az viszont megint csak tényként kezelhető, hogy Cobb a gyerekeivel a valóságban már nem találkozhat valamiért. Vagy halottak ők is, vagy csak fizikai akadálya van. (Vagy talán -ez lehet a legkézenfekvőbb- annyira függővé vált, hogy nem tudja megkülönböztetni már a valóságot az álomtól és ezt tudja is).

    Szóval a cél Cobb felébresztése lenne, ami a lánynak nem sikerül. Lemegy vele a tudatalatti legmélyebb pontjára is, hogy megtalálja a megoldást, de Cobb tudatalattija annyira védi magát (mindenféle hülye bevetéses történettel), hogy amikor már csak ketten vannak, akkor is még lejjebb megy(menekül).

    És ott már valóban nincs más, mint a saját öregkor mása és a saját fiatalkori énje. Mivel Saito az, aki visszaengedheti a gyerekeihez (a saját beképzelt sztorija szerint) így szándékosan mintha őt látná magában. A kör bezárult.

    A lány megérti, hogy Cobb sosem fog normális életet élni már, így nem is erőlködik, inkább segít eljutni Cobb-nak a szintézis állapotába, amikor semmi nem számít már, csak hogy a gyerekeivel legyen Még ha ez csak az álomvilágban létezhet, akkor is.

    Azért még lehet velem vitatkozni...