banner
A 'láthatósági / álcázási rendszer' magyarázataLegfrissebb MM táblázat Képfeltöltés ittReplay feltöltés ittOnline Tech-Tree Virtuális pénisz mérő (EFF/WN7)Serious Threat StreamMr Scheff Stream[FAQ - GYIK avagy Gyakran Ismételt Kérdések]Individuális missziók listája TeamSpeak: pointer4.no-ip.org, jelszó nincs

  • [NST]Cifu
    #10851
    Akkor ide is:

    A láthatósági rendszer működése:

    A játékmotor azt, hogy látod-e az adott ellenfelet, vagy sem úgy állapítja meg, hogy kb. a lövegpajzsból kiindulóan három "sugarat" indít, kettőt az ellenséges harckocsi testének két széle felé, a harmadikat a torony irányába. A sugarak 360°-osan kezeli, tehát teljesen mindegy, hogy elötted, mögötted vagy melletted van a célpont. Ha a háromból egy "sugár" eléri az adott harckocsit, akkor láthatod meg. A sugarak útjába eső akadályokat két fő típusra osztja:

    -nem átlátható: Ilyenek az épületek, sziklák, stb. Ezek megszakítják a "sugarat".

    -áttetsző: Ilyenek a bokrok és a fák lombkoronája. Ezek korlátozzák a láthatóságot (csökkentik a látótávolságot). A kidőlt fák kikerülnek a rendszerből, semmiféle akadályt nem jelentenek a láthatóság tekintetében.



    Itt fent látható a működése a rendszernek, az ágyúpajzsból indul ki a látótávolság, ha valami megszakítja (jobb oldalon belül egy ház például), akkor azt nem látod. Ha valami egy bokor mögött van (jobb oldalt alul), akkor az korlátozza a látótávolságot.

    A bokrok úgy működnek, hogy ha 15 méternél közelebb kerülsz a középpontjukhoz, átlátszóvá vállnak, a rendszer többé számodra nem tekinti akadálynak, persze aki rád néz, annak továbbra korlátozó akadálynak számítanak. Tehát nem a bokorba, hanem a bokor mögé célszerű állni úgy, hogy az ellenfél felől nézve ne látszódjon ki semmi a harckocsiból.



    A láthatóságot befolyásolja a járműved "mérete". Sajnos eddig nem találtam választ arra, hogy ez pontosan mit jelent, az eddigi tesztjeink szerint nem a tömeget (a ~46-48 tonnás JagdPanther, Panther és a ~57 tonnás Tigris és M6 kb. azonos távolságra tűnt fel), és nem a magasságot (a JagdPanther alacsonyabb majdnem fél méterrel a Panthernél, mégis azonos távolságra tűnt fel). Egyes felvetések szerint a harckocsik térfogata, de hogy ezt hogy lehetne ellenőrizni fogalmam sincs.

    A további befolyásoló tényezők a saját harckocsi személyzetének (a parancsnoknak) a skillje, 100%-os skillnél éri el a jármű Sight Range tulajdonságánál olvasható távolságot. Ennél lehet valamivel több is, hiszen a Ventillation ad plusz öt százalékot.

    Befolyásolja az, hogy az ellenfél személyzetének milyen a Camouflage skillje. Ez folyamatosan számolva van, nyílt terepen, bokorban, ha lősz és így tovább. Minél nagyobb a skill, annál közelebb kell legyen, hogy meglásd.

    Az álcaháló ha jól értem csak a bokrokban működik, és a két jármű között lévő bokrok számával exponenciálisan növekedő bónuszt ad.

    Befolyásolja még az, hogy mozogsz vagy állsz (a mozgás negatív bónusz, vagyis büntetést jelent). Mozgásnak a test mozgatása, forgatása, illetve a haladás számít. A torony forgatása ebből a szempontból nem számít semmit. Ha lősz vagy mozogsz, 5 másodpercig elveszted a látótávcsökkentő bónuszokat (kivéve a személyzet camouflage skilljéből eredőt).

    Ha 50 méternél közelebb kerülsz, akkor bármi is van közöttetek (akár egy 10 méteres várfal) meglátod az ellenfelet, kvázi röntgenlátást nyersz rá.

    Az ágyúcső nincs számolva a látótávolság vizsgálata szempontjából, hiába lóg ki a fal mögül vagy a bokorból.

    No de milyen gyakran elenőrzi ezt a szerver? Amíg a "célpont" a maximális effektív látótávolságodon (legfeljebb 500 méter) túl van, addig 10 másodpercenként. Az effektív látótávolságon belül 1-től 5 másodpercig, függően a távolságtól. Ha a közeledben van (50m) akkor másodpercenként, a látótávolságod határán viszont már csak 5 másodpercenként.

    Még ezzel a trükkel is jelenleg a szerverek CPU terhelésének 50%-át a láthatóság ellenőrzése adja.



    A fenti képen a rendszer működésének vázlata látható. A szembe lévő harckocsi rálát a tornyodra (a belőle kiindulók közül a középső "sugár), a bal alsó pedig a harckocsitest végére (legalsó "sugár"). A másik kettő nem lát rád a bokrok miatt.