civilizationbanner.jpg

Sid Meier's Civilization
  • dronkZero
    #93
    Eheh, nekem mondhatod, én is Civ1gyel kezdtem, én is pont leszarom hogy néz ki. Legyen minél összetettebb, meg minél jobb "világszimuláció", az, hogy hogy néz ki, az huszadrangú.

    Diplomácia egyébként működik... csak ismerni kell a gép "gondolkodásmódját". Hiába van 1000 egységes sereged, ha van város, ahol nem áll senki (hiába van vasút, és érsz el 0 kör alatt bárhova a gigantikus sereggel), akkor azt a gép úgy veszi, hogy az a város védtelen, te gyenge vagy, és úgy gondolja, megszerzi. Mindenek felett a katonai erőt nézi, más nem érdekli.
    Ha ezt észben tartod, lehet szövetkezni a géppel.

    (Civ3ban volt egy aranyos bug: ha elkérted az összes városát, összes pénzét, meg körönként brutális adót, cserébe semmit nem ígértél, és elkezdted klikkelni ezerrel a "ajánlat" gombot, akkor egy idő után a "barátságmérő" viszonyszám túlcsordult, hirtelen elképzelhetetlenül nagy baráttá vált az adott líder, és MEGADTA a követeléseket. Összes várost, körönként 1000 aranyat, stb.)

    Nehezebb szintet én leszarom, gép ellen gyakorlatilag mindig azonos feltételekkel játszom. Nekem az nem pálya, hogy bármennyit is csaljon a gép. Akkor inkább legyen baszott hülye, meg könnyen leverhető.
    Az is igaz, hogy emiatt nem is szoktam sokat Civezni.
    A multi fasza, ott nem (feltétlen) seggbuta az ellenfél, meg a feltételek is egyenlőek. Hátránya, hogy egy cseppet időigényes...

    Kutatási fa nagyon lesoványodott, kb a kétharmada a Civ4-ének, legalábbis a videók alapján. Meg majdnem töklineáris, sztem a MOO-s megoldás ide annyira nem frankó.
    Másik fele a dolognak, hogy én jobban szeretem így, hogy kiszámolható előre a dolog, lehet rá számítani, lehet tervezni. Nem kicsit idegesítő, amikor már 8. kör óta 100%-on áll a fejlesztés, és csak nem jön a bréktrú...
    Egyébként egy ezt befolyásoló modot nem lehet nagy kunszt összedobni...