• NEXUS6
    #116
    Úgy tűnik minden meghibásodás aránya magasabba tervezettnél, de a fatális pláne. Sajna tényleg nagyban lekorlátozná egy normális mentőrendszer a lehetséges szállítandó személyek számát. Ez valszeg olyan kis jóindulatú adminisztrációs hiba a tervben, ami miatt 14 ember halt meg. De ha eleve 3-4 személyesre tervezik, akkor talán át se megy a kongresszusi szavazáson.

    Hát a Szojúz eccerű mint a faék, ez ad némi biztonságot, hogy nem fog szétesni. Azonban ugye Komarov rögtön az első úton összetörte a verdát. Azt írja a viki, hogy amellett, hogy szinte minden elromlott az űrhajón, még a vészernyő sem nyílt ki. Amúgy terv szerint indítottak volna egy másik Szojuzt is, hogy összekapcsolódjon vele. De lefújták szerencsére, mert annak is hibás volt az ernyője.
    Hát nem volt egy jó év az űrhajózásnak az a '67 az biztos. Kb akkor lett vége a nagy álmoknak, de talán az űrkorszaknak is.

    Nem önálló repülést inkább automatikusat kellett volna írni, ahogy a Buran is repült.

    Amúgy a Shuttle-C által felvitt rész gyakorlatilag az amcsi űrállomás alapja lett volna, valszeg előbb el is készülnek, meg nagyobb is lehetett volna mint a mostani ISS.


    Az astronautix-on egész jó kis cikk van a Shuttle-ról. Két dolgot emelnék ki. Az egyik, hogy eredetileg a gyorsító fokozat is folyékony hajtóanyagú lett volna (ezzel valszeg elkerülhető lett volna a challenger katasztrófa). Meg hogy eredetileg '75 és '85 között a rendszernek 546 küldetést kellett volna teljesítenie. Ekkor még űrbázissal, Hold körüli bázissal és Hold felszíni bázissal és azok ellátásával is számoltak.

    Minek után szinte semmi nem épült meg az űrsiklón kívül ezekből, így az is vagy 2 évtizedig szinte felesleges volt.