• Evoluti0N
    #173882
    Az imént játszottam végig a Beyond Two Souls-t. 10 és fél óra volt. Ez alkalomból megosztanám veletek a múltkor leírt véleményem bővített és javított változatát. :) Rögtön az elején kitérnék a magyarításra. Nem szeretném az "Ami tetszett" listába rakni, mivel a fordítók érdeme a minőséges magyarítás, nem a fejlesztőké. Ahogy múltkor leírtam, ennél jobb hivatalos fordítással szerintem még nem találkoztam (mmint játékban). Magyartalan mondattal nem találkoztam. Félrefordítással is csak egy mondat esetén. Azonban nem volt olyan jelentős az a mondat, hogy zavaró legyen a dolog. Egy betűhibát vettem csak észre egész játék alatt. Kimaradt egy helyen egy E betű. Nem mondom, hogy nem volt más betűhiba, de én nem vettem többet észre. Szóval tényleg elsőosztályú lett. Minden hivatalos magyarításnak ilyennek kéne lennie. Na, de térjünk rá a játékra:


    Ami tetszett:


    Grafika: Nem vagyok grafikab*zi, de itt egyszerűen muszáj ezzel kezdenem. Ennél szebb játékkal még nem találkoztam. Olyan, mintha nextgen lenne. Néha szinte nehéz volt elhinnem, hogy nem CGI átvezető. Nézem, hogy áhh, ez biztos az, de erre birok választani, hogy mit csináljak, majd átveszem az irányítást a karakter felett és nézem, hogy Úristen ez még most is úgy néz ki, mint az előbb!!!! Irányítom a karaktert, megyek vele és közben te JÓ ÉG hogy néz ki! Hihetetlen. És szinte egyáltalán nem volt frame leesés. 3-4 helyen volt egy irinyi-pirinyi, de azok is alig észrevehetőek voltak. Egyáltalán nem zavaróak.

    Sztori: Imádom a sci-fi/fantasy témájú dolgokat és emiatt már alapból előnnyel indult nálam a játék. Azonban egyáltalán nem volt szüksége erre az előnyre, mert nagyon jó sztorija van. Igazából egy seggre esős fordulat volt benne, de az nagyon ütött. Azonban fontos kiemelnem, hogy a Heavy Rain sztorija és seggre esős jelenete jobb volt. Mondjuk azt nehéz is lenne überelni. :)

    Változatos helyszínek/tennivalók: Rengetegféle helyszínen megfordul a karakter és mindenhol mást és mást lehet csinálni. Mondjuk logikus, hogy egy "interaktív filmben" több mindent lehet csinálni, mint egy TPS-ben, de akkor is elképesztő, hogy mennyire változatos a játékmenet. Ráadásul az olyan részek is, amik nem QTE-vel vannak megoldva hihetetlenül széles skálán mozognak. Vannak nagyon jól megcsinált akció/intenzív részek QTE nélkül megcsinálva. Spoilerben példk az utolsó mondatra:
    SPOILER! Kattints ide a szöveg elolvasásához!
    Lovaglás, tengeralattjáró vezetése, motoros üldözési jelenet. Lopakodós, fedezékrendszeres rész, amiben Aiden-nel, illetve Jodie-val kell kiiktatni ellenségeket. Stb.


    Nagyszerű színészi játék: Fantasztikusan minőségesek a szinkronhangok, pontosabban mondva alakítások, mivel ugye minden motion capture-rel lett felvéve, a mozgástól kezdve az arcmimikáig. Mondjuk ilyen nagy neveknél várható is volt ez a minőség.

    Aiden (és Jodie közti váltás): Sokat dob a játékmeneten, hogy bármikor tudok a két karakter között váltani és bizonyos részeket, hol az egyik, hol a másik karakterrel kell megoldani. Meg különben is egy szellemmel (vagy mivel) lehet menni. Milyen királyság már! :)

    Bónuszok: Imádom az így készült videókat és a feloldható arworköket. Mindig fel tud dobni, ha egy játékban van ilyen. :))


    Ami nem tetszett:

    Textúra pop up (szép magyarosan): Nem tudom, hogy milyen motort használtak, de hasonló betegséggel küzd, mint sok Unreal 3 grafikai motorral futó játék. Nem túl gyakori és nem túl zavaró, de előfordul, hogy elfelejt időben betöltődni a textúra.

    Bónuszok feloldása: A második problémám se annyira hatalmas, de azért zavaró. Fahrenheit-ban különböző értékű kártyákat lehetett összeszedni. Meg volt minden bónusz tartalomnak az értéke és a kártyákból összeszedett pontokból lehetett feloldani őket. Lazán összelehetett szedni elég mennyiségűt belőle, mivel az ember szinte akaratlanul is belefutott a kártyákba. Heavy Rain-ben még jobb volt. Ott automatikusan feloldódtak egy-egy pálya teljesítése után a bónuszok. Itt Aiden-nel kell megtalálni a feloldható bónuszokat Minden pályán van egy kis pötty, amit aktiválni kell vele és egy bizonyos bónuszt felold. Szóval vagy minden lépés után átváltok rá és körbepásztázom a területet, ami csúnyán elrontja a filmszerű játékélményt, vagy "megjútyubozom", hogy merre vannak. Imádom az ilyen bónusz "hogyan készült?" videókat és hasonlókat, szal számomra fontos, hogy feloldjam őket.

    Irányítás: Ez már a komolyabb gondok közé tartozik. A jobb karral kell forgatni a kamerát, de ugyanakkor a dolgokkal interakcióba lépni is azzal lehet. Nem egyszer előfordult, hogy interakcióba lépett valamivel a karakter, amikor én csak a kamerát akartam elfordítani. A komolyabb irányításbeli problémák az akciórészeknél vannak. Túlságosan le van egyszerűsítve ez a rész, de emellett nem eléggé átlátható. Legtöbb akciórésznél csak annyit kell csinálni, hogy a jobb kart elhúzom valamilyen irányba, ami elég durva butítás a QD előző játékaihoz képest. Ugyanakkor nem mutatja az irányt, hogy merre kell tolni a kart. Jodie elkezd mozdulni valamilyen irányba, belassul a játék és közben a kart abba az irányba kell eltolni. Azonban sokszor nem egyértelmű, hogy merre is mozdult el tulajdonképpen. Szóval sokszor azért rontom el, mert nem is lehet tudni, hogy merre is kéne mozdulni. Azt azért még fontos leszögeznem, hogy nem mindig a jobb kart kell tologatni. Itt is van, hogy valamelyik gombot kell lenyomni/nyomkodni, vagy a gamepadot valamilyen irányba elrántani/rángatni.

    Túl könnyű: Tudom, hogy casual játék a köbön. Azonban ez már tényleg baromira könnyű és még ráadásul van egy még könnyebb fokozat is: A "Nem szoktam játszani videojátékkal" (vagy valami ilyesmi). Szóval nem HC embereknek készült. A hülye irányítás miatt rengetegszer elrontottam bizonyos mozdulatokat az akciós részeknél, de egyik alkalommal se volt olyan, hogy meghalt volna a karakter. Bepirosodik egy pillanatra a képernyő, kap egy pár ütést-rúgást (vagy éppen amit) a csaj, majd megy tovább a dolog. Nem azt mondom, hogy nem lehet meghalni. Nyilván, ha valaki ultrabéna, akkor meg lehet. Azonban bele se merek gondolni, hogy milyen lehet könnyebb fokozaton a játék.


    Sokkal korlátozottabbak a lehetőségek, mint a Heavy Rain-ben: Gyakran előfordult, hogy valamit meg akartam csinálni, de vagy nem engedte és muszáj volt valami mást csinálnom, vagy csak később engedte megcsinálni. A HR sokkal rugalmasabb volt. Ráadásul sokszor nem úgy reagálnak a karakterek, ahogy a cselekedeteim alapján reagálniuk kellene, hanem úgy, ahogy akkor reagálnának, ha azt csinálnám, amit a fejlesztők elvártak, hogy csinálni fogok. Spoiler-ben példa:
    SPOILER! Kattints ide a szöveg elolvasásához!
    Elmegyek egy szülinapra. Elkezdenek csesztetni az ottani emberkék, eldöntöm, hogy bosszút állok. Azonban csak annyit csinálok, hogy Aiden-nel felrobbantom a tortát. Nem ijednek meg a többiek, mert azt hiszik, hogy csak közülük valaki szórakozott és csinált valamit vele. Ezek után van még lehetőségem különböző dolgokat fellökni, de úgy döntök, hogy nem csinálom. Ettől függetlenül fél perc múlva elkezd mindenki pánikolni, mintha nem tudom mi történ volna, ráadásul ha visszaváltok Jodie-ra, akkor nem tudok rögtön elmenni, hanem még kicsit rombolnom kell.
    Vagy például az elején van egy kísérlet, ahol Aiden segítségével dolgokat kell fellökni (szóval ilyen telekinetikus, de mégsem az dolog). Itt az embernek lehetősége van kicsit bevadulni, mindent fellökdösni. Ekkor bepánikol a kísérletben résztvevő nő, szegény kislánykorú Jodie pedig sír, meg kérleli Aident-t, hogy hagyja abba. Azonban én békén hagytam a nőt. Csak azokat a dolgokat löktem fel, amire megkértek. Mégis elkezdett pánikolni, Jodie bőgni, majd Nathan úgy rohant oda hozzá, mintha mekkora baj történt volna. Láttam videót, ahol valaki mindent szétvert és ebben az esetben logikus lett volna ez a reakció, de az én esetemben egyáltalán nem volt az.


    Nincsenek hatással a játék folyamán hozott döntések se más fejezetekre, se a végére: Ez a legnagyobb problémám. Először is, mivel össze-vissza ugrál az időben a játék, így itt soha nincsenek hatással bizonyos cselekedetek a későbbi részekre, mert az időben történő ugrálás miatt sokszor egy korábbi eseményt később játszok, mint egy később megtörténtet. A végén van 5 választási lehetőségem, ami tulajdonképpen 5 fajta befejezést jelent. A korábbi döntések egyáltalán nem befolyásolják a végét. Ez még annyira nem is zavarna, ha nem lenne összehasonlítási alapom. A HR-ben nagyon jól meg volt csinálva, hogy a játék közben hozott döntések befolyásolják a végét. Itt azonban visszaléptek a Fahrenheit szintjére. Ott is csak a végén hozott döntés számított.


    Összefoglalva: A felsorolt negatívumok ellenére nagyon tetszett. Nagyon jó a sztori és a játékmenet is változatos, grafika csodálatos. Azonban az elrontott irányítás, a korlátozott lehetőségek és csak a játék legvégén számító döntések miatt gyengébb, mint a Heavy Rain. Valahol a Fahrenheit és a HR között van. Ha a F 8 és a HR 9, akkor ez 8.5