• DrRadon
    #40
    Már megbocsáss, de te azt írtad, hogy elképesztően bonyolult szerkezetektől ne várj 100%-os üzembiztosságot. Ezekben az "elképesztően bonyolult" szerkezetekben a "filléres" dolgoknak azért illene precízen működnie. Az nagy blama lenne, ha nem válnának le az SRB-k a nagy tartályról az űrrepülőgépeknél, vagy a mentőtorony a Szojúzról, ne adj isten a Szojúz részei maradnának összeforrva a légkörbe érés előtt.

    Mit jelent az, hogy a StarDust később jött vissza? A hiba már benne volt. A Szojúz is később jön vissza (akár fél év is lehet). Emléklszem arra az ejtőernyőtesztes videóra, amikor nyikhaj amcsi mérnök egy magas üzemcsarnokban kommentálta az egyik szonda új fajta ejtőernyőjének földi tesztjét (ami abban az üzemcsarnokban történt és nem igazán sikerült). A kérdés egyszerü: miért kell új ejtőernyőrendszert építeni, amikor már rendelkezésükre áll olyan, ami működőképes és az üzembiztosságát már bizonyította. De ez amerika. Itt üzleti, meg céges okokból mindig más alkotja meg újra és újra azokat a "filléres" rendszereket ami máshol már működött. És ennek láthatod az eredményét.

    Az autós hasonlatod elég sok mindenben sántít. Azok szerintem túlélik az első 30 "üzempercet".

    A végére pedig: baromira nem érdekel hogy te kiket bírsz és kiket nem. Számtalan hozzászólásoddal találkoztam már ezen a fórumon, nem kis részük arrogáns, kioktató volt, holott az ember elvárná egy ilyen kimagasló természettudományos műveltséggel rendelkező mérnöktől, hogy az ne utcaszéli nyálfröcskölő stílusban ossza az észt.