• NEXUS6
    #35
    Attól függ, hogy mit tekintünk konstrukciós hibának.

    Szabályozhatatlan/kikapcsolhatatlan, hibás működés esetén az egész járműre veszélyes gyorsító rakétákat alkalmazni, minden jelentősebb mentőrendszer nélkül szerintem konstrukciós hibának tekinthető. Nem lehet minden kezdeti feltételt úgy megválasztani, hogy tudható, hogy abból 100%, hogy nem lesz baj. Ha a felszállás közben kell beavatkozni, pl asszimetrikus tolóerő miatt, akkor a szilárd hajtóanyagú gyorsító fokozatnál nem sok lehetőség van. Egyedül a viszonylagos olcsóság indokolta a szilárd boosterek alkalmazását. (Jó vicc, amikor az egész ürrepülő rendszer üzemeltetése, amúgy is kiba drága)

    Ha jól tudom a kerozinos rakéta még mindig hatékonyabb, mint általában a szilárd hatóanyagúak. A hajtóanyag kezelése sokkal kevésbé igényes, mint pl a hidrogéné, és nem is mérgező, vagy korrodeáló, mint pl a Proton hordozó rakétánál alkalmazott dimetil-hidrazin.

    Az említett RD-170 hajtómű elvileg újra felhasználható 10-20 alkalommal, vagy 20 éve létezik.