• B0nFire
    #24
    Tévedés ne essék, a jogdíjakból a legkevesebbet a szerző kapja. A menedzser és a kiadó is lefölözi a nagy gubákat. Meg is lehet nézni a végeredményt. Szinte nincs zenekar, aki ne önmagát menedzselné, és nincs lemez a piacon, amire ne az lenne ráírva, hogy szerzői kiadás. Vagyis, ha a zenésznek van pénze, akkor csinál egy lemezt, majd úgy értékesíti, ahogy tudja. Csak van egy csomó ember, vérszívó piócák, és tolvajok hada, aki kilopja a féllábú ember alól a mankót is.

    Egyszer felvettünk egy lemezt, két és fél hónapig bütyköltünk a stúdióba; belekerült kábé másfél misibe, - ezért a pénzért néha betonozni is kellett -, el a nyomdába a borítóért, lemez festés, Artisjus-matircázás, anyámkínja, és mikor minden megvolt, az egész cuccot le lehetett tölteni a torrentről!!! Kíváncsiságból kerestem rá, és megtaláltam. No, mit gondoltok, hogy a master honnan a picsából került fel a netre? Egyenesen a stúdióból. Gondolom, a hangmérnöknek tetszett, és úgy gondolta, segít terjeszteni. Azért a nagy dohányt előbb még legombolta rólunk ő is. Már csak azért nem pereltünk, mert arra már tényleg nem futotta; egyébként pedig a képünkbe röhögött, hogy bizonyítsuk rá, ha tudjuk, neki meg jó ügyvédje van. Szevasz!

    Akkor elhatároztam, hogy többet a büdös életben nem csinálok lemezt. Aki majd kíváncsi lesz, az el fog jönni a koncertre, megfizeti a beugrót, és hallgathatja a zenét. Úgyhogy jó lenne, ha a jogvédők tényleg akkor hallatnák a hangjukat, amikor szükség lenne rájuk. Ez totál olyan, mint amikor egy szakszervezet hirdet sztrájkot, amiben a dolgozók kötelesek részt venni, mert ha nem, akkor szankcionálják. Nem fordítva kéne az ilyesmiknek működni?

    Egyébként meg kurva kíváncsi lennék rá, hogy most miért pont a multifunkciós készülékeket pécézték ki maguknak? Ha külön van egy szkennerem, meg nyomtatóm, és azokkal dolgozom, nem sértek jogot, vagy mi?