-
#322
Van benne igazság amit írsz (nem is kevés) és persze éhenhalásról szó sincs. De rengeteg ilyennel találkozhattunk már (Looking Glass, vagy most a Midway Newcastle, akik pedig egy nagyon ígértese kis zsaruszimulátort hegesztgettek)..persze a nagy fejlesztők és kiadók még elbírják ha kiesik egy-egy sikerjáték rekordbevétele, de a kisebb fejlesztőcsapatoknak lehet hogy nem iylen egyszerű..aztán beolvadnak valami nagy stúdióba, ahol megcsinálják az x+második sims klónt is...tehát a minőségi játékgyártás is szenvedhet csorbát emiatt, ez persze megint nekünk, játékosoknak lesz sza..hiszen a sims 158 is tuti siker lesz, de az igényes alkotások eltűnhetnek a süllyesztőben...
premier áron azért jönnek PC-re a dolgok miután konzolon már debütáltak, mert sajnos nekünk PC-s gamereknek ez teljesen új lesz, és ha már egy hónapja látjuk akonzolvideókat és olvassuk a beszámolókat, nagyon sok emberrel meg tudják vetetni...az üzlet az ilyen, ettől függetlenül évi egy-két minőségi játékért nem veszek konzolt (hiszen ott azért jön a szar naphosszat, egymást érik a klónjátékok)...PC-re ha kijön valami, az esetek nagy százalékában moddolható, fejleszthető, kapunk egy környezetet amit átszabhatunk magunknak ha éppenséggel ilyen ambícióink lennének..ezzel egyetlen konzol sem tud versenyezni...
sokszor tényleg kamu az optimalizálás vagy a plusz tartalom, de azért a nagyobb címeknél figyelnek arra, hogy ne próbálják meg ugyanazt a szart letuszkolni a torkunkon, amit megetetnek a konzolosokkal...ha csak nagyobb felbontású textúrákat kapunk, már megérte kivárni, lehet hogy ugyanaz a gameplay, de szebbnek tutira szebb...
a kiadók amilyen árakat diktálnak az tényleg pofátlanság, de a fejlesztőkhöz természetesen nem ez az összeg érkezik be...megadja a fejlesztő az MSRP-t (manufacturer suggested retail price azaz gyártó által javasolt ár) és erre a kiadók szépen rádobnak egy összeget, ami bőven fedezi a marketingtől kezdve a doboznyomási árakat (plusz a belekalkulált veszteséget)..és nem a kiadót böüntetjük a warezzal elsősorban, hanem a fejlesztőket (akik meg tényleg nem tehetnek semmiről, max ha szar a játék, akkor anyukájuk csuklik egyet-kettőt)
Én is veszek játékokat, évente max hármat-négyet, de sokkal többet nem is warezolok le magamnak (megpróbálom tartani a balanszot)...ezért nem is játszom minden szarral, ami meg igényes, előbb-utóbb ott figyel majd a polcon a többi között...csak a 'minek vegyem meg ha ingyé van' attitűddel nem tudok szimpatizálni,a megrögzött warezhuszárok soha nem fogják megérteni hogy hosszútávon magukat károsítják meg (PC-s überjátékok folyamatosan csökkenő száma pl.)
