halgatyó#17
Hát, nem lettem elájulva az ötlettől.
Mi a különbség a gőz(tartályos/akkumulátoros) autó és a sűrítettlevegő tartállyal meghajtott autó között? Nos az, hogy az utóbbi nem hűl ki, vagyis az "üzemanyaga" időtálló, szemben a gőzautóéval.
További különbség, hogy a nagynyomású levegő, amely táguláskor lehűl, egy hőcserélő segítségével visszamelegíthető (a környezet hőmérsékletére), vagyis a tágulás majdnem izotermálissá tehető, míg a gőz legjobb esetben is adiabatikusan tágul (a hőátadás ezen csak ronthat, mert a gőz forró, tehát a hőátadás fordított irányú, mint a sűrített levegőnél), ezáltal egy például 200bar nyomású gőztartály jóval kevesebb energiát tud tárolni mint egy 200bar nyomású sűrítettlevegős.
Továbbá: a táguló sűrített levegőt egy kicsit még meg lehet melegíteni egy icipici spirituszos (alkohol) rásegítővel, no nem kell sok