Elképzelt, tervezett, megépített gépek rakétahajtóművel, gázturbinával vagy anti-gravitációval
  • Fenrir
    #10
    Úgy érzem nem vagytok tisztában az árakkal a repülésben :)

    Simán felszámolnak pl több százezer dollárt egy-egy műszerért, de láttam már olyan csavart is aminek darabja majdnem 5000 Ft volt :)
    A fénycsövek is kb ilyen áron vannak amiket viszonylag sűrűn cserélni kell és ez nem kis költség.

    Általában az alkatrészek baromi drágák mert a gép "alacsony" árát többszörösen szedik vissza a karbantartásból. Az opciós dolgok is általában drágák, Malév gépeken a CRJ-ket kivéve nincs pl egyiken sem Winglet pedig mások tapasztalatai szerint bár sokba kerül a beépítés egyszeri költsége, de később pár éven belül simán visszahozza az árát a tüzelőanyag megtakaritással.

    A HUD igazából nem segít amennyit kéne. A normál repülést a robot végzi, ergó a személyzet nem a HUD-ot fogja nézni. Felszállás/leszállás közben a műszereket kell nézni (hajtóműadatok, sebesség, magasság, siklópálya, iránysáv, kilebegtetés aztán futóművek) amik szépen egy helyen vannak, nem tudom, hogy a HUD plexijére mennyi mindent lehet rázsúfolni, de kétlem, hogy ez mind rámenne. Megmondjam őszintén, hogy nem is láttam még HUD-os utasszállítót és biztos megvan az oka, hogy miért.

    Visszatérve az Autoland-ra igazad van, a reptérnek is rendelkeznie kell a megfelelő ILS-szel, hogy ez létrejöhessen. A nagyobb repterek azért már mind tudnak CAT III/B-t tudomásom szerint. Vagy ha B-t nem is akkor A-t.